Annak, aki pénzt és/vagy időt áldoz egy online játékra, egyúttal meg kell barátkoznia azzal a gondolattal is, hogy a kedvencét bármikor hátravihetik a pajta mögé, és főbe lőhetik. Ha pedig ez bekövetkezik, nincs tovább, nem lehet évekkel később elővenni nosztalgiázás céljából, mint ahogy az állandó online kapcsolatot NEM igénylő single-player játékokat. Ennek ismeretében nem érdemes túl szoros érzelmi köteléket kialakítani a szolgáltatásalapú címekkel, mert csak elenyésző részük lesz kellően sikeres ahhoz, hogy huzamosabb ideig életben tudjon maradni a piacot domináló, Fortnite szintű gigászok árnyékában.
Hullanak is sorra a sikervárományosok, akár az őszi legyek az első fagyos hajnalok beköszöntével, a legújabb áldozat pedig nem más, mint a Vampire: The Masquerade - Bloodhunt. A Sharkmob bejelentette, hogy 2026. április 28-án végleg lekapcsolják a játék szervereit, ezzel pontot téve a vámpíros battle royale történetére. A 2021-ben debütált alkotás sorsa már 2023-ban megpecsételődött, amikor a fejlesztők közölték, hogy nem készülnek több frissítéssel, most azonban a végső búcsú ideje is elérkezett. A stúdió közleménye szerint a döntés hátterében a játékosbázis drasztikus csökkenése áll: a fejlesztők megköszönték a rajongók lelkesedését és visszajelzéseit, de be kellett látniuk, hogy ilyen körülmények nem üzemeltethetik tovább a szervereket.
A Sharkmob szavaival élve "felkel a nap Prága felett", s ezzel a Bloodhunt számára is eljön a vámpírok által rettegett pirkadat. A játék egészen a kijelölt dátumig teljes funkcionalitással elérhető marad, utána azonban többé sem letölteni, sem játszani nem lehet majd vele. Az előkészületek részeként a stúdió már törölte a vásárolható tokeneket, ugyanakkor a játékon belüli bolt egy darabig nyitva marad, hogy a játékosok elkölthessék megmaradt kreditjeiket.
A Bloodhunt 2022-ben hagyta maga mögött a korai hozzáféréses időszakát, és a Steamre érkezve meglepően sok játékost vonzott egy független battle royale címhez képest: a csúcspontján 29 475 játékos vadászott egyszerre. A lelkesedés azonban hamar elhalt, 2024 októbere óta egyszer sem sikerült ezer fölé kúsznia az aktív játékosszámnak. Így végül csatlakozik azokhoz az ambiciózus, de rövid életű online projektekhez, amelyek a túlzsúfolt battle royale arénában próbáltak maradandót alkotni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
