Hirdetés

Újrahasználható avatarokat hozhat a Netflix a játékokba

|

A Netflix felvásárolta a Ready Player Me-t, nagy változás jöhet.

Hirdetés

A Netflix a jelek szerint továbbra is komolyan gondolja a játékos jelenlétét, és egy friss felvásárlás alapján hamarosan egységes, újrahasználható avatarok érkezhetnek a Netflix Games kínálatába. A cég megszerezte az észt Ready Player Me startupot, amelynek technológiája lehetővé teszi, hogy a felhasználók ugyanazt a személyre szabott karaktert több különböző játékban is használják, függetlenül azok grafikai stílusától vagy motorjától.

Az üzlet pontos részleteit nem hozták nyilvánosságra, de a Ready Player Me nem számított kis szereplőnek: a vállalat idén 72 millió dollárnyi befektetést gyűjtött össze többek között az Andreessen Horowitztól és az Endeavortól. A megállapodás részeként nagyjából húsz munkatárs, köztük az alapító és technológiai vezető Rainer Selvet is a Netflixhez csatlakozik. A felvásárlás ugyanakkor azt is jelenti, hogy a Ready Player Me saját szolgáltatásai, például a PlayerZero avatarkészítő, 2026. január 31-én megszűnnek.

A Netflix egyelőre nem közölt részleteket arról, mikor és pontosan mely játékokban jelenhetnek meg az új, hordozható avatarok, de a lépés jól illeszkedik a cég formálódó, kissé kísérletező játékos stratégiájába. Az elmúlt években a Netflix egyszerre próbálkozott mobiljátékokkal, sorozatokhoz kapcsolódó interaktív élményekkel és nagyszabású projektek előkészítésével, miközben 2024 végén bezárta a saját AAA játékokat fejlesztő belső stúdióját.

Hirdetés

Az irányváltás óta a hangsúly inkább a kisebb, könnyebben fogyasztható címeken van, valamint a generatív mesterséges intelligencia játékfejlesztésben való felhasználásán. Bár több interaktív, sorozatalapú játéktervet is elkaszáltak, továbbra is maradtak ambiciózus projektek a csőben, köztük egy FIFA-val közösen készülő focijáték, amelynek premierjét 2026 nyarára ígérik.

Ha a Ready Player Me technológiája valóban megérkezik a Netflix Games kínálatába, az egyfajta metaszintű összekötő kapocs lehet a platform játékai között. Egy egységes avatar nemcsak a játékos identitást erősítené, hanem azt is jelezné, hogy a Netflix hosszabb távon, saját ökoszisztémában gondolkodik, még akkor is, ha az odavezető út egyelőre kanyargósnak tűnik.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)