Ugyan kaptunk két remekül sikerült Tomb Raider újrakeverést, de a következő rész még mindig nem akar befutni. Valami megakadt a fejlesztéssel, Tiernan Watson pedig úgy döntött, hogy nem vár tovább. A garázsprojektek szerelmese eldöntötte, hogy majd kezébe veszi ő a Tomb Raider sorsát, de a The Elder Scrolls rajongók útja helyett egy teljesen más ösvényt választott.
Ahelyett, hogy belevágott volna egy 10+ éves modcsomag összeállításába, Watson inkább nekiült, hogy felépítsen egy egyedi motort. A jogvédelmi ügyvédeket elkerülendő TombForge-nak nevezte eszköztárát, majd saját elemekből elkezdte összeállítani a csomagot, amivel mindnyájunk megépítheti majd saját Tomb Raider játékát.
New project in the works! 🎉
— Tiernan Watson (@tiernanwatson) October 9, 2025
Introducing TombForge - a custom Tomb Raider game engine built from scratch for the development of modern Tomb Raider levels!
Featuring PBR rendering, TRA animations, a TRAOD GMX importer and more to come! 😁 #tombraider #gamedev pic.twitter.com/YjfvmIRAlq
A cikk írásának pillanatában Watson még nem tett közzé letölthető verziót, de a saját Twitter és Github fiókjain folyamatosan értesíteni fogja majd az érdeklődőket a projekt állásáról. A motor mostanra már képessé vált PBR renderelésre és TRA animációkat is kapott. Ki tudja, hogy meddig nyújtózkodik még a srác, de ha sikerül egy kényelmes kezelőfelületet és elég funkcionalitást adnia a készletnek, akkor egy meglepően sokoldalú és izgalmas eszközzé válhat a kezdő fejlesztők szerszámos ládájában.