Rengeteg rajongó várja a program megjelenését, mivel az eddigi első Csillagok Háborúja univerzumban játszódó szerepjáték lesz.
GameSpot: Mióta készül a játék?
Mike Gallo: A fejlesztés kezdete még 2000-re nyúlik vissza. ElÅ‘tte is beszélgettünk már róla, hogy milyen jó lenne egy Star Wars környezetben játszódó RPG-t készÃteni, de a tárgyalások a BioWare-rel és a fejlesztés 2000-ben kezdÅ‘dött.
GS: Mekkora csapat dolgozik a programon?
GS: Tudnál valamit mondani a BioWare csapatról?
MG: A BioWare fÅ‘ként a Baldur’s Gate-es és MDK2-s srácokból áll. Természetesen vannak új emberek is, de a játékot készÃtÅ‘k derékhada benne volt a Baldur’s Gate-ben, a Baldur’s Gate 2-ben és az MDK2-ben.
GS: Miért készül el előbb az Xbox-os változat?
GS: Tervezitek-e a játék egyéb platformra való átÃrását?
MG: Jelenleg a PC-s és az Xbox-os verzióra koncentrálunk. Még nem nagyon gondolkodtunk el más lehetőségeken.
GS: Mikor jelenik meg a játék?
MG: Az Xbox változat ez év végén, mÃg a PC-s jövÅ‘ év tavaszán várható.
GS: Tudjátok majd tartani a megjelenési időpontot?
MG: Jelenleg úgy tűnik igen. Épp most készülök Kanadába, a BioWare-hez, hogy megnézzem ők, hogy haladnak. Még egy csomó olyan része van a játéknak, ami elég kezdetleges stádiumban, de én remélem, hogy nem fogunk sokat csúszni.
GS: Milyen lesz a játék felépÃtése? Konzol RPG, vagy inkább PC RPG?
GS: A játék harcrendszeréről mondanál pár szót?
MG: Ez egy szabályokon alapuló rendszer lesz. Megpróbáljuk minél inkább dinamikusabbá tenni, Ãgy olyan animációkat láthatnak majd a játékosok, amilyeneket eddig csak a filmvásznon. Többet még nem szeretnék elárulni, de azt megÃgérem, hogy jó pár újdonság lesz még a végleges verzióban.
GS: Rendelkeznek majd a Jedi lovagok az Erővel is?
MG: Igen a játék varázslat-rendszerének ez lesz az alapja.
GS: Milyen lesz a csapat a játékban?
GS: Hány karakter csatlakozhat majd a csapatunkhoz?
MG: Erről igazándiból még nem nagyon beszélgettünk, jelenleg 10 ilyen karakter található a játékban, de elképzelhető, hogy a végleges változatban több is lesz.
GS: Mit tudsz mondani a játék grafikus motorjáról? Mekkora frame rate-et céloztatok meg?
GS: Más lesz az Xbox-os engine, mint a PC-s?
MG: AlapvetÅ‘en nem, de számos helyen eltér egymástól a kettÅ‘. Mivel a fejlesztés párhuzamosan folyik mindkét platformra, ezért nagyjából ugyanazokkal a vizuális megoldásokkal találkozhat majd a játékos mindkettÅ‘ben. Az engine a Neverwinter Nights-é lesz, ezt már majdnem sikerült teljesen átÃrnunk a Star Wars világának megfelelÅ‘en.
MG: A legtöbb döntésünk, melyet meghozunk kihatással lesz karakterünk személyiségére. Természetesen lehetünk mindenre elszánt, gátlástalan, félelmet nem ismerÅ‘, mindenre elszánt figurák, ahogy lehetünk törvénytisztelÅ‘, bölcs, szegényeket védelmezÅ‘, megfontolt és nagy tiszteletben álló személyek is. A játék ezen része sok hasonlóságot mutat majd a Baldur’s Gate sorozattal. Az is elképzelhetÅ‘, hogy jellemünkbÅ‘l kifolyólag nem kapunk meg bizonyos küldetéseket, mert például valaki fél megszólÃtani minket.
GS: Mennyi időt fog majd a játék elrabolni az életünkből?
GS: A zenéről ejtenél pár szót?
MG: Mint már mondottam, a játék zenéje itt, a LucasArts-nál készül. Természetesen rengeteg John Williams által megkomponált, ismert dallam felcsendül majd a játék alatt, de mivel elég sok új karakter lesz a játékban, szükség volt új zenei témákra is, ezek egy része már kész van, a többin pedig gőzerővel dolgoznak épp.
GS: Milyen a kapcsolat a BioWare-rel?
GS: Mit láthatunk majd az idei E3-on?
MG: A tervek szerint már egy játszható verziót fogunk elvinni, ahol pár helyszÃnen barangolhatnak majd az érdeklÅ‘dÅ‘k, és ÃzelÃtÅ‘t kaphatnak a harcból is. Természetesen pár átvezetÅ‘ mozit is bemutatunk, de inkább a játék azon részére koncentrálunk, amelyet kipróbálhat majd a nagyközönség az E3-on.
(A teljes interjút itt olvashatjátok!)
Kapcsolódó linkek: