Hirdetés

Sokan ingyen kapták, mégis felháborodást keltett a felújított S.T.A.L.K.E.R. trilógia

|

A GSC fejlesztői az oroszok orra alá akartak borsot törni, de közben magukra haragították a rajongókat.

Hirdetés

Amikor a GSC Game World bejelentette, hogy május 20-án megjelenik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re a S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Enhanced Edition, amihez ráadásul rengetegen kaptak hozzáférést anélkül, hogy egyetlen petákot fizetniük kellett volna, a rajongók izgatottan készültek a visszatérésre a sugárfertőzött zónába. A remastercsomag a Shadow of Chornobyl, a Clear Sky és a Call of Prypiat című epizódokat öltöztette új köntösbe, vizuális fejlesztésekkel, konzolos optimalizálással és bővített modtámogatással - papíron tehát minden adott volt a felhőtlen nosztalgikus élményhez.

A valóság azonban elmaradt a katarzis, az öröm gyorsan átadta helyét az értetlenségnek, majd egyre többen adtak hangot a felháborodásuknak, miután észrevették, hogy többek között eltűnt a orosz szinkron és olyan ikonikus emlékei is a szovjet korszaknak, mint a Vlagyimir Ijics Lenin nevét viselő Csernobil-tábla.

Hirdetés

Azonnal záporozni kezdtek a negatív értékelések a Steamen, és a trilógia gyorsan a "többnyire negatív" értékelési zónába zuhant, sokak szerint nemcsak az eltűnt részletek, hanem az elmosódott textúrák és "reklámokkal teleszórt" felhasználói élmény miatt is. A felháborodás nem csak a látvány által okozott csalódásnak szólt. Többen úgy vélik, a trilógia történelmi lenyomata épp azáltal vált hitelessé, hogy nem próbálta meg szépíteni a posztszovjet miliőt.

A jelenleg nagyobbrészt Prágában működő ukrán fejlesztőcsapat formálisan ugyan nem reagált a kritikák politikai vetületére, de gyorsan kiadott egy javítócsomagot, amely a mentési hibákra, összeomlásokra és "hiányzó geometriai elemekre" fókuszált - utóbbi alatt vélhetően az eltűnt szovjet szimbólumokat értve. A konkrét cenzúra, a hiányzó nyelvi opciók és a látványproblémák kérdése azonban nem kerültek szóba ebben a frissítésben.

A rajongók egy része azért bizakodó. A heves kritikák után megjelentek a Redditen az első lelkes hangok is, melyek szerint a fejlesztők nem dugják homokba a fejüket, és hajlandóak javítani a hibákat. Vissza is kúszott azóta a játékok értékelése a "vegyes" tartományba.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)