Mi sem bizonyítja jobban az idő múlását annál, hogy egyre-másra ünneplik 10. jubileumukat az ismert és kedvelt játéksorozatok. Az egyik ilyen, immáron évtizedes múltra visszatekintő széria a Tom Clancy nevéhez köthető Rainbow Six. Tény, hogy oly sok változáson esett át az elmúlt évek alatt, hogy már a saját anyja sem ismerne rá.
Végjáték
A Rainbow Six: Vegas kellemetlen meglepetéssel zárult mindazok számára, akik vették a fáradságot, s végigküzdötték magukat a több, mint 10 óra felszabadult élményt, s elenyésző mértékben frusztrációt is tartalmazó egyjátékos kampányon. A derék fejlesztők ugyanis a manapság oly divatos módon a történet tetőpontján nyiszálták el a szálakat, s így megfosztottak bennünket a bosszú édes ízétől. Éltes korom folytán már nem is emlékszem rá, hogy kinek a szájából hangzott el a következő bölcsesség, mely szerint a bosszú egy olyan étek, amit hidegen kell felszolgálni. Nos, örömmel jelenthetem, a várakozásnak vége, hiszen márciusban mindenki elnyeri méltó büntetését, aki eddig megúszta a felelősségre vonást. Az új epizódhoz nemcsak új történet, hanem új csapat is dukál, vagyis nem Logan Keller keni el a terroristák száját, hanem Kis Pista, vagy Kovács Marika, vagy aki éppen tetszik, ugyanis igény szerint megváltoztathatjuk avatárunk nemét és külsejét is.
Kéz a kézben
Néhány új fegyver igencsak sovány lenne egy igényes folytatáshoz, éppen ezért vezették be a már korábban is említett személyre szabható karaktert, a mind egyjátékos, mind kooperatív és többjátékos módban ugyanúgy tapasztalati pontokat gyűjtő és szintet lépő avatárokat. Hogy még finomabb legyen a pite, a fejlődés jutalmaként kapott extrák összeállítása attól függ, hogy milyen módon teljesítjük a feladatokat. Aki biztos kézzel osztogatja a fejlövéseket, az mesterlövészpuskát kap, aki viszont két kézzel szórja a gránátokat, az idővel nagyobb választékból szemezgethet, s többet is cipelhet magával.
Talán ennél is érdekesebb, hogy immáron bármikor, a játék bármely pontján beléphetünk cimboránk kampányába, s segédkezhetünk a kitűzött feladatok végrehajtásában. Ha akarjuk, akár az egész történetet végigtolhatjuk egymás oldalán harcolva, mivel a fejlesztők úgy alkották meg, hogy a legkisebb mértékben se befolyásolja annak konzisztenciáját.
Az élethű ballisztika hívei eggyel kevesebb okot kapnak majd a szájhúzásra, ugyanis a lövedékek immáron mindenen áthatolnak, amin a valóságban is. Többé nem érezhetjük magunkat biztonságban egy túlméretezett papírkosár mögött sem. Mind társaink, mind ellenfeleink okosabb viselkednek majd. A fejlesztett M.I. révén folyamatosan fedezik egymást, s csak úgy haladnak előre a kijelölt pontra. Ellenfeleink pedig ugyanolyan lelkesen élnek a sötétség és a füstbombák takarójával, mint mi tettük azt korábban.
A Bűn Városának kevésbé ragyogó oldalát is elénk táró alkotás már az ajtónkon kopogtat, s párhuzamos történetszálával, kooperatív játékmenetével, s a Rainbow Six 3: Raven Shield alaposan feltuningolt multis pályáival kísérli meg megismételni az előd sikerét.