A Nintendo mindent bevet a Pocketpairrel vívott jogi háborúban, mert miközben Japánban még mindig folyik a Palworld fejlesztője és kiadója elleni per, az Egyesült Államokban más irányból támadva lehetetleníti el a céget és vele együtt a fél játékipart. A konzolgyártó ugyanis bejegyeztetett egy olyan szabadalmat, amely az elmúlt évtizedekben több száz játékban alkalmazott mechanikára vonatkozik: a karakteridézésre és a megidézett társ harcba küldésére.
A szeptemberben bejegyzett, 12 403 397-es számú amerikai szabadalom lényege, hogy a játékos a virtuális térben mozoghat főhősével, miközben előhívhat egy másodlagos karaktert, aki ellenség jelenlétében harcolni kezd, akár automatikusan, akár a játékos utasítására, de harc híján is képes mozogni és később bekapcsolódni egy összecsapásba. Más szóval, amit a Pokémon a kezdetektől fogva csinál, de ugyanúgy elmondható a Diablo csontvázakat harca küldő nekromantájáról, a World of Warcraft démonidéző varázslóiról, az Elden Ring Mimic Tear társairól vagy gyakorlatilag bármelyik RPG és MMO alapvető küzdelmi mechanikájáról.
Az aggasztó ebben nemcsak az, hogy a szabadalom nyilvánvalóan túl széles körű és triviális dolgot fed le, hanem az is, hogy meglepő módon mindenféle komolyabb ellenőrzés vagy kifogás nélkül csúszott át az amerikai hivatalon. Márpedig egy ilyen eszköz a Nintendo kezében elég ahhoz, hogy akár fenyegetés szintjén is visszatartson kisebb fejlesztőket attól, hogy kísérletezzenek idézős mechanikákkal, hiszen egy per költségeit egy indie stúdió aligha tudná állni, miközben a konzolgyártó hozzájuk képest szinte végtelen erőforrással vághatna bele a jogi csatározásokba.
Hogy a Nintendo valóban nekimegy-e a Palworldnek az Egyesült Államokban ezzel a friss szabadalommal, egyelőre kérdéses, de a puszta lehetőség, hogy a japán óriás bármikor meglengetheti ezt a fegyvert, már önmagában elegendő lehet ahhoz, hogy a kisebb halak rettegjenek. Még ijesztőbb azonban, hogy ennek milyen hatása lehet az iparág egészére nézve. Ugyan mi tartaná vissza a legnagyobb szereplőket, hogy a Nintendo példáját követve elkezdjék szabadalmaztatni a legalapvetőbb játékmeneti sémákat? Nem is kérdés, hogy az innováció ösztönzése helyett a kreativitás megfojtását eredményezné, ha általános gyakorlattá válna.