A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater a nyár egyik legjobban várt megjelenése, de a Digital Foundry friss tesztje hidegzuhanyként érte a rajongókat. A Konami által az Unreal Engine 5-ben újraépített klasszikus PS5 Pro-n rosszabb teljesítményt nyújt, mint a sima PS5-ön. Ez különösen azért meglepő, mert a Sony korábban épp azzal hirdette a konzolt, hogy az AI-alapú PSSR felskálázás jobb teljesítményt hoz majd.
A vizsgálat szerint a dzsungeles kezdőrészben a PS5 Pro már a 60 FPS alá esett, miközben az alap PS5 tartotta a stabil sebességet. Bizonyos tesztútvonalakon a sima konzol akár 7 FPS előnyben is volt, miközben a Pro változat ráadásul nem kínál grafikai módválasztást, így a játékosok nem tudják optimalizálni a beállításokat. A PSSR felskálázás sem váltotta be a reményeket, hiszen az elemzés szerint olykor mindössze 756p felbontásból rekonstruálta a képet, ami mozgásban simábbnak tűnt ugyan, de állóképeknél homályosabb eredményt adott.
A grafikai hibák is szemet szúrtak: erősebb villódzás, vastagabb árnyékok és szaggatott élek jelentek meg, különösen a dzsungelben, míg laborhelyszíneken valamivel javult a helyzet. A közösségi fórumokon sokan csalódottságuknak adtak hangot, többen ironizáltak, hogy Kojima most biztos elégedetten mosolyog, mások pedig a Death Stranding 2 példáját hozták fel, amely a Decima motorral hibátlanul fut a sima PS5-ön is.
A Metal Gear Solid Delta augusztus 28-án jelenik meg PS5-re, PS5 Próra és Xboxra. A játékosok abban bíznak, hogy a Konami a premier napjára kiad egy javítócsomagot, amely orvosolja a Pro változat jelenlegi hiányosságait.