Mivel annak idején sem a Contrast, sem a We Happy Few nem váltotta meg a világot, némileg váratlanul ért minket a hír még 2018-ban, amikor a Microsoft bejelentette, hogy a Compulsion Games csapatát is megvette az első blikkre jobb befektetésnek tűnő Ninja Theoryval, Playground Gamesszel és Undead Labsszel egyetemben. Még annak ellenére is furcsállottuk a döntést, hogy a stúdió legutóbbi alkotásában voltak jó, sőt egészen kiváló ötletek, a sztori pedig meglepően erősre sikeredett, csak épp az egészet maguk alá temették a túlélőjátékok mechanikái, valamint a végső csomag csiszolatlansága.
A redmondiak azonban meglátták a potenciált a Compulsion Games fejlesztőiben, és esélyt adtak nekik arra, hogy nagyobb létszámmal, nagyobb büdzsével megvalósíthassák álmaik projektjét, melyről előzetesen annyi szivárgott ki, hogy külső nézetes akció-kaland lesz női főszereplővel, a miliő pedig az amerikai dél folklórjából merítő dark fantasy.
Az Xbox Games Showcase-en aztán lehullott a lepel a South of Midnight címet viselő alkotásról, igazolva minden korábbi pletykát, de egyúttal felvetve egy sor új kérdést is. A történet ugyanis napjainkban játszódik, a főhőse egy Hazel nevű afroamerikai lány, akinek az a küldetése, hogy levadássza a világunkba áttévedt természetfeletti lényeket. Ehhez varázslatokat sző, amiket a teremtmények elleni küzdelmen túl a legkülönfélébb terepakadályok legyőzésére is fel tud használni.
Bár a tényleges játékmenetből még semmit sem láttunk, a stúdió által választott különleges képi világ, valamint a stop-motion filmeket idéző animációk már önmagukban elegendőek ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődésünket. A nyakunkat ugyan nem tennénk rá a Compulsion Games múltja miatt, de most már azt sem zárjuk ki, hogy a a PC-re és Xbox Series X|S-re készülő South of Midnightban kellemesen csalódjunk.