A Megabonk, a tavalyi év egyik legnagyobb indie sikere, két hét alatt egymillió példányban kelt el, és a Steam játékoslistáján is lekörözte olyan AAA-címek eladásait, mint a Borderlands 4. Az új frissítés után a játék visszatért a korábban kompromittált ranglistákkal, de a legjobb teljesítményeket nézve egyértelmű trend rajzolódik ki: a világ top 10 játékosa közül nyolcan Robinette-et használják, aki a Stonks passzív képességgel rendelkezik.
A Stonks passzív lényege, hogy szintenként 1%-kal növeli a karakter aranyszerzését. A valós ereje azonban a végső sebzésnövekedésben rejlik, ami az aranykészlet alapján nő, így a játék végére Robinette igazi erőművé válik. Ez természetesen vitatottá tette a karaktert a közösségben, főként a ranglistás eredmények miatt.
A játék fejlesztője, Vedinad a Redditen tette fel a kérdést a közösségnek:
"Mit gondoltok Robinette-ről?"
és hozzátette, hogy
"Első gondolatom az, hogy a passzívat a late game-ben csökkenteni kellene, hogy ne legyen minden karakter fölött álló."
Ugyanakkor a fejlesztő bevallotta:
"Nem igazán akarom nerfelni, mert baromi szórakoztató, de így van egy valószínűleg vitathatatlan karakter, ami mindig dominálni fog a ranglistákon."
Vedinad felvetette a lehetőséget, hogy minden más karaktert buffoljanak, de ehhez mindenki számára egy olyan erős passzív képességet kellene biztosítani, ami Robinette-et is felülmúlja, ami viszont könnyen felboríthatná a játék egyensúlyát. Egy másik lehetőségként a passzív képességet tárggyá alakíthatnák, de ez nem lehetne ugyanolyan erős, különben az lenne az egyetlen versenyképes build a ranglisták tetején.
A közösség tehát most abban a helyzetben van, hogy egy szórakoztató, de erősen domináns karakterrel kell együtt élnie, miközben a fejlesztő keresi a lehetőségeket a játék egyensúlyának megőrzésére.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!