Hirdetés

Még az Epic Games elnöke is tudja, hogy a Store-ral gondok vannak

|

Tim Sweeney is pontosan tudja azt, amit mi is pontosan tudunk az Epic Games Store helyzetéve kapcsolatban.

Hirdetés

Az Epic Games elnöke és alapítója, Tim Sweeney egy hosszas beszélgetésben vett részt Lex Fridman podcast epizódjában. Mindenkit megkímélnénk most az emberi személyiségjegyek mélyebb fejtegetésétől, és koncentrálnánk inkább arra, ami nekünk fontos. Mi a helyzet az Epic Games Store-ral?

Nincs gamer a világon, aki szerint az Epic üzlete lenne a felhasználói élmény csúcsa, és az interjú szerint ezt Sweeney is nagyon jól tudja.

Hirdetés

"Szerintem az egyik oka annak, hogy sokak szerint nehézkes az EGS használata az az, hogy hát nehézkes, és ezen dolgoznunk kell."

Sweeney nem aprózta el a dolgot, de azért részletesebben is belement a problémába. Szerinte sokkal hamarabb kellett volna priorizálniuk a felhasználói élményt, és a kliens funkcionalitásának kikalapálását.

"A Steamnek volt 15 évnyi fejlesztési ideje, és az ipar legjobb programozóinak egy része dolgozik rajta. A Steam egy sokkal nagyobb csapattal is dolgozik, jóval hosszabb ideje, és nekünk meg kellett választanunk, hogy a felület melyik részére koncentrálunk."

Az elnök elmondta, hogy sokat dolgoztak az üzleti részeken, mint a különböző játékkiadások kezelésén, és a terjesztői funkciókon. Azóta persze már többször is felhozták, hogy a felhasználói oldalon kellene dolgozni, ahol például a töltési idők brutálisan eltérnek régiótól függően.

"A felhasználó távolsága a CDN szerverektől és a játékgyűjteményének mérete például döntően befolyásolja, hogy mennyire nehézkes a kliens használata. A panaszok jelentős része érkezik olyan személyektől, akik messze vannak a kiszolgálóktól és hatalmas kollekcióval rendelkeznek."

Sweeney felhozta, hogy a Steamnek is megvoltak a maga nehézségei a szolgáltatásának kezdetén, ami persze való igaz. Élénken emlékszünk még a napokra, amikor az emberek gyűlöletes undorral nyitották meg a felületet a 2000-es években, és akkor is csak azért tették, mert az Orange Box játékaihoz muszáj volt. Az Epic azonban nem a 2000-es évek piacán próbál versenyezni, így fel kell kötniük a gatyájukat, ha ma valódi piaci részesedést akarnak kiharcolni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)