Hideo Kojima az a figura, aki képes volt milliókat eladni egy játékból, amelynek egyik fő mechanikája a futárkodás. A legtöbb kiadó ezt egy úgy dobná vissza, hogy a motorja is beletörik, de ha Kojima teszi le az asztalra, akkor jön a Sony, és kinyitja a kasszát. Death Stranding soha nem kellett volna, hogy elkészüljön és épp ezért lett különleges.
Egy Edge Magazine interjúban Kojima maga mondta ki, hogy a játéktesztelők többsége utálta a játékot, mielőtt megjelent. Konkrétan 60 százalék azt mondta, hogy "ez borzasztó" és nem kertelve effektíve elutasították a teljes koncepciót. De Kojimát ez nem zavarta, sőt, szerinte valójában ez a "jó egyensúly".
Míg egy stúdiófilm csak akkor mehet mozikba, ha a tesztvetítéseken 80 százalék fölötti tetszési indexet kap, Kojima szerint pont az a lényeg, hogy ne próbáljon mindenkihez szólni. Nem akar a tömegeknek gyártani, nem akar mindenkit lenyűgözni, csak azt akarja, hogy valaki rajongjon érte.
Az viszont különösen érdekes, hogy a Death Stranding 2 már túl jól szerepel a teszteken, legalábbis Kojima szerint. Olyannyira, hogy már azon gondolkodik, talán túl kevés lesz a vita, túl "kellemes" lesz a fogadtatás. Mintha kicsit bánná is, hogy most mindenki szereti. Kojima azt akarja, hogy a játék után hetekig vakargasd a fejed, ne aludj, és közben azon tűnődj, hogy vajon mi a fenét jelentett egy-egy jelenet.
A Death Stranding végül siker lett, szóval lehet, hogy Kojima nem akar mindenkit lenyűgözni, de valószínűleg az sem zavarja, hogy mégis sikerül neki.