Hideo Kojima nagyon szeret filmekről tweetelni, játékfejlesztésről podcastokat gyártani, és rádióműsorokban ötletelni. Utóbbi közé tartozik a KOJI10, ahol a 17. epizódban most játékötletekről beszélgetett a többi résztvevővel. Kojima felhozta a valós idő szerepét a játékdizájnban, ami egyébként a japán alkotók egyik kedvenc sajátossága. A világ túloldalán nagyon szeretnek az idővel kísérletezni, és ez Kojimára hatványozottan igaz.
A Metal Gear Solid 3: Snake Eaterben megrohadt a kajád, ha pár valós napig állni hagytad azt, és ha összecsaptál a főellenséggel, de úgy hagytad a mentésedet, akkor egy hét után arra térhettél vissza, hogy a The End megöregedett, és magától meghalt.
"Olyan ötleteim is voltak, hogy például a karakterek szőrzete növekedne a Death Stranding 2-ben. Samnek folyamatosan nőtt volna a szakálla, és ha nem rakod rendbe, akkor borzalmasan nézett volna ki. Ugyanakkor Norman Reedus egy filmsztár, és hát nem akartam, hogy bénán nézzen ki."
Ugyan ezt a funkciót kivágták a Death Stranding 2-ből, de Kojimának vannak még ötletei arra, hogy hogyan hasznosítsa az időt játékaiban. A rádióműsor alatt például előállt egy olyan játék tervével, ahol a karakter életét babakorától követnénk, és például tinédzserként nagyon gyorsan futhatnánk vele. Ahogy eléri a 60 éves kort, úgy lelassulna, fizikailag legyengülne, a harcok egyre nehezebbé válnának. Az öregedés hatással lehetne az ellenfelekkel kapcsolatos taktikai megközelítésre, ugyanakkor szerinte a kutya nem venne meg valami ilyesmit. A Sifut akkor most felejtsük is el mindahányan.
A másik ötlete egy "elfelejtős" játék, ahol ha a játékos több napos szüneteket tart alkalmak között, akkor a karaktere elfelejt dolgokat. Elfelejthet különböző képességeket, hogy miért csinálja, amit csinál, és a végére, ha több hétig nem játszunk a cuccal, akkor járni is elfelejt. Kojima is tudja, mi a buktatója ennek, és jót nevetett azon, hogy "az embereknek egy hetet kellene kivenniük suliból vagy melóból, hogy végigjátszhassák". Az újságírók mentális épségének megőrzése reményében reméljük, hogy utóbbi dizájnterv az asztalfiókban marad.