Az első játék fejlesztését mellékvágányra terelték, ami röviden annyit tesz, hogy ingyenesen tették elérhetővé Gran Turismo HD néven, ám a játék közel sem tartogatott annyi pályát és autót, mint azt a készítők ígérték. Az ötödik rész ezután került előtérbe, hisz minden fejlesztési kapacitás most erre az epizódra összpontosult, még PlayStation Portable konzolra fejlesztett Gran Turismo játékot is pihentetik miatta. Jó ideje nem hallottunk semmi újdonságot az ötödik résszel kapcsolatban, ám a Car and Drive magazin megtörte a csendet és új információkat tett közzé. Az újság szerint egy autó elkészítése 180 napig tart egy embernek, ami igen húzós, hisz anno az első résznél még egy nap is elegendő volt. Ebből az adatból következik, hogy a 700 autóról szóló pletykák nem igazak, ennyi verdával nem találkozunk majd a játékban, ám a későbbiekben le lehet majd tölteni újabb kocsikat a játékhoz. Törésmodell alapból nem lesz a játékban, mivel az autógyártók még mindig rossz szemmel nézik, ha atomjaira zúzzuk a terméküket az aszfalton, de a jövőben egy frissített fizikai motorral elérhetővé válik majd egy letölthető csomag, ami tartalmazhatja a sérülés modellezést. Kazunori Yaumachi, a GT széria igazgatója nem akar tökéletlen sérülés rendszert kiadni a kezei közül, így inkább akkor teszi elérhetővé ezt, amikor már tökéletes lesz. E miatt tart olyan sokáig a modellezési fázis, hisz szó szerint minden alkatrészt pontosan kel lemodellezni és külön kell hozzá adni az autóhoz. A játék, hála az igen vonzó, ám időigényes elképzeléseknek, csak 2008 végén fog megjelenni.