Hirdetés

Ezt gondolja a Dragon Age írója az MI által írt történetekről

|

Az RPG-veterán elárulta, hogy a BioWare is kísérletezett véletlenszerűen generált küldetésekkel, de ezek végül kudarcot vallottak.

Hirdetés

Ha egy játéknál azt olvassuk, hogy procedurálisan generált pályákkal vagy tartalmakkal rendelkezik, akkor már a szemünk sem rebben, hiszen többek között olyan címek szoktattak minket hozzá ehhez a megoldáshoz, mint a Minecraft, a No Man's Sky, a Don't Starve, a Middle-earth: Shadow of Mordor vagy a Borderlands, ráadásul ez nagyban növeli az újrajátszhatóságot.

A mesterséges intelligencia térnyerésével azonban ez is sokkal nagyobb hangsúlyt kaphat: olyan nagyvállalatok vizsgálják a technológia lehetőségeit, mint az Electronic Arts, a Ubisoft, az Activision Blizzard és a Take-Two. A ChatGPT-hez hasonló chatbotok például elérhetnék, hogy a történet és a párbeszédek is véletlenszerűek legyenek minden alkalommal, amikor játszunk (ahogyan azt az Nvidia szemléltette is már az NPC-ken keresztül), de vajon ez működhetne a gyakorlatban? Felérnének a gépi szövegek azokhoz, amik a hús-vér munkatársak fantáziájából származnak?

Hirdetés

A Dragon Age világát és történetét megalkotó David Gaider szerint a válasz határozottan az, hogy nem. Gaider már csak azért is tudja ezt, mert a BioWare kísérletezett vele, amíg még a stúdiónál dolgozott. A fejlesztő a Twitteren reagált a Guardian egyik cikkére, amely azt firtatta, hogy írhat-e a mesterséges intelligencia szuperintelligens videojátékos karaktereket: 

"Á, igen. A procedurális tartalomgenerálás álma. Még a BioWare is több iteráción ment keresztül: »Mi lenne, ha nem kellene minden beszélgetésnek személyre szabottnak lennie?«. Korlátlan játékidő, procedurális küldetések mellett procedurálisan létrehozott párbeszédekkel! A csapat minden egyes alkalommal hitt abban, hogy ez lehetséges. Hogy csak karnyújtásnyira van. És minden alkalommal felfedeztük, hogy még ha a sorokat emberi kéz írta is, miután összeállították őket, a végeredmény... erőtlen volt. Lélektelen."

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Gaider szerint az MI létrehozhat valamit, ami úgy néz ki, mint egy küldetés, de az nem lesz jobb az olyan tipikus MMO-misszióknál, mint hogy "hozz 20 bogárfejet". A BioWare azonban egy olyan rendszerrel próbálkozott, amely az előre megírt sorok adatbázisára támaszkodott, ahelyett, hogy magát a szöveget generálná egy nyelvi modell segítségével, mint a ChatGPT. Kételkedik abban, hogy ez bármilyen különbséget jelentene, még akkor is, ha a technológia fejlődik: továbbra is csak lapos, érdektelen írásra számíthatunk a géptől. Ennek ellenére a játékipar nem adja fel:

"Az a tény, hogy ezek a fejlesztőcsapatok kudarcot vallanak, nem jelenti azt, hogy nem próbálkoznak. Látni fogjuk ennek az eredményét. Túl csábító számukra, hogy ne tegyék, különösen az MMO-kban és hasonlókban, ahol úgy érzik, hogy a játékosok amúgy sem a mély narratíváért vannak ott. Rengeteg erőfeszítést fognak erre pazarolni."

Gaider új projektje pedig nem is állhatna messzebb az aktuális témától, ugyanis az augusztus 3-án megjelenő Stray Gods egy szerepjátékos musical lesz, ahol interaktív dalok kíséretében merülhetünk majd el egy modern fantasy világban egy a múzsák erejét megkapó főhősnővel. 

Ti mit gondoltok az elhangzottakról?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)