Ha a hidegháború valóban forróba fordult volna 1983-ban, valószínűleg úgy nézett volna ki, mint a Blue Dot Games legújabb játéka, az '83. A Rising Storm és Red Orchestra sorozatot is jegyző fejlesztők új, 40v40-es taktikai FPS-e egy alternatív történelmi idővonalon játszódik, ahol a NATO és a Varsói Szerződés csapatai valóban összecsaptak. A friss trailerben szereplő Fulda Gap térkép egyébként valós helyszín, Németország keleti részén található, és a hidegháború alatt a NATO egyik legnagyobb stratégiai rémálmának számított: ha megindultak volna a szovjet páncélosok, akkor ezen keresztül özönlöttek volna nyugatra.
Az autentikus élmény kedvéért a Blue Dot Games minden felszerelést és fegyvert gondosan rekonstruált, amelyek úgy viselkednek, ahogy kell. Ha például nem üres a tár, amit cserélsz, az a lőszer elveszik, a géppuskák támasztéka stabil felületet igényel, és amennyiben rövid időn belül több sorozatot is megeresztünk, a fegyverek csöve éppúgy túlhevül (a hangtompító is, ha használunk olyat).
A körök hossza 30-40 perc körül mozog, a halálunk nem végleges, ugyanakkor van jelentősége, mert a respawn nem azonnali, tehát rövid időre hátrányt szenved miattunk a csapat. A siker kulcsa a kommunikáció és az összehangolt cselekvés, a parancsnokok stratégiai döntésekkel terelgetik a csapatukat, és vannak szerepkörök, melyek mindegyike másfajta támogatást ad a harctéren. Elég egy hibás döntés, egy elrontott támadás, egy kihagyott zárótűz, és borul a frontvonal.
Bár ezek alapján úgy tűnhet, a '83-ra leginkább a hardcore gamereknek készült, az alfa tesztre jelentkezőket kereső csapat szeretné, ha a rutintalan játékosok is otthon éreznék magukat.
"Imádjuk a háborús játékokat, és a csapatunk olyan veterán fejlesztőkből áll, akik a Red Orchestra, a Rising Storm és a Squad sorozatokon dolgoztak akár 17 éven át - a '83 pedig a legambiciózusabb projektünk eddig. Egy olyan monumentális háborús játékot szerettünk volna készíteni, amely hűen visszaadja a valódi harcok szellemét és taktikai természetét, ugyanakkor elérhető és szórakoztató is marad, anélkül hogy túl sok időt kellene ráfordítani"
- mondta Tony Gillham, a Blue Dot Games vezérigazgatója