Hirdetés

Colin McRae Dirt

|

Colin McRae neve sűrűn előfordult nem csak a valódi WRC futamokon, de a virtuális rally játékok felhozatalában is. Az eddig megjelent öt verseny program mindegyike sikeresnek volt mondható, ám a 2005-ben megjelent epizód után a fejlesztők kicsit félrevonultak a reflektorfényből, hogy a Neon motor fényénél barkácsolják össze a Dirt alcímet kapott hatodik részt.

Hirdetés

A premier dátumát sajnos többször is halasztották, de a június közepi határidőt már tudták tartani a Codemasters emberei, így nem állhat már semmi közénk és a megújult külsővel jelentkező Colin McRae Dirt játék közé.

A méret a lényeg

Első ránézésre az fog feltűnni mindenkinek, hogy bizony fajsúlyos programmal örvendeztettek meg minket. A 11 Gb-os merevlemez igényt tessék komolyan venni, mert ennél kevesebbel nem éri be a játék. Az intró után a demóban látott, kicsit rendhagyó menürendszer fogad minket, ami után végre megismerhetjük a karrier mód és a bajnokság felépítését is. Előbbi piramis alapon lett kialakítva, azaz az első versenyekkel egy bizonyos pontszámot kell összegyűjtenünk a helyezésünkkel ahhoz, hogy a piramis következő szintjére jutva újabb futamokban vehessünk részt. A dobogós helyezésekért ezúttal pénzjutalmat is osztogatnak majd a szervezők, amiből bivalyerős járgányokat vehetünk.
A karrier mód nem tartalmaz konkrét bajnokságokat, vegyesen adagolja nekünk a program által felkínált versenyeket, azaz egy A ponttól B pontig tartó rally futam után rallycross, vagy hegymenet futamot is teljesíthetünk. Ez a megoldás már nem igaz a Championship menüpontra, ami a jól ismert, klasszikus megoldást alkalmazza.
A járgányok felhozatala remek lett, személyes kedvencem, a Mitsubishi EVO IX is megtalálható a négykerekűek között, de terepre tervezett járgányokat is elköthetünk majd egy kis sárdagasztás kedvéért. Sajnos ezek irányítását szokni kell majd, az erős féktárcsák mellett ugyanis a kanyarodás is el lett túlozva.

Elvakít a Neon

Ideje kitárgyalni a lényeget, a két éves kihagyás okát, azaz a Neon engine éles tesztjét. A demóban sajnos a felbontás állíthatóságának bugja miatt én személy szerint nem tudtam maximális minőségben élvezni a játékot, ám a teljes verzióban ez a hiba már nem volt benne, így nyugodtan tolhattam felfele a beállításokat a High fokozatig, hisz egy 8800 GTS kártyával szerelt gépen ez a minimum. Egy próba futam során ellenőriztem le, hogy valóban bírja e a gép a grafikus motor által nyújtott látványt és azt kell mondanom, hogy egyedül körözve valóban rezzenéstelenül volt képes futni a kicsike, míg ellenfelekkel a sarkamban sajnos már nem volt folyamatos a játék. A textúrák minőségével nem volt gond, a magas poligon számú modellek, a részecske effektek pedig gyönyörűen jelennek meg a monitoron. A HDR és más fényhatás technológiáknak hála esőben rendkívül hangulatos versenyeket lehet végig vezetni, a víztócsákon megcsillanó fénysugarak és a távolba vesző táj látványa egyedivé teszi ezt a motort a jelenlegi felhozatalban, ha pedig belegondolunk, hogy ezt használják majd fel az Operation Flashpoint második részéhez, akkor azt kell mondjam nagyon szép jövőképet vázolt fel elénk a Codemasters ezzel a grafikus motorral.

Pár óra autózgatás után még messze állok attól, hogy ítéletet mondjak az új Colin McRae Dirt felett, de az biztos, hogy régen szórakoztam ilyen jól egy rally programmal, még ha az irányítás el is tér kicsit a megszokottól.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)