Komoly felháborodást váltott ki az Xbox-felhasználók körében, hogy a konzol kezdőképernyőjén egy olyan játékot reklámoztak, amely nem is érhető el az adott platformon. A szóban forgó játék a Call of Duty: Mobile, amely kizárólag telefonokra készült, ennek ellenére megjelent hirdetésként az Xbox Series X dashboardján, ami sok játékos szerint egyszerűen érthetetlen.
Az első figyelmeztető poszt a Redditen tűnt fel, ahol egy u/Critical_Term_1013 nevű felhasználó tette szóvá a dolgot azzal a kommentárral, hogy
"egy olyan játék reklámozása, amit nem lehet Xboxon játszani, egyszerűen nem fér a fejembe".
A bejegyzés azóta több ezer szavazatot és rengeteg hozzászólást kapott, és gyorsan elindította az újabb vitát arról, hogy a Microsoft milyen irányba viszi a konzolos élményt.
Sokan azonnal felidézték a 2011-es Xbox 360 Metro UI váltást, amikor a klasszikus "blade" kezelőfelületet lecserélték egy csempés, reklámokkal teli megjelenésre, ami már akkor sem aratott osztatlan sikert. Akkoriban többen is megpróbálták DNS-trükkökkel és különféle blokkoló módszerekkel eltüntetni a hirdetéseket a főképernyőről. Most úgy tűnik, ismét hasonló irányba tartunk, csak modernebb eszközökkel és másfajta reklámokkal.
A Microsoft minden bizonnyal a Call of Duty: Mobile promócióját a 2023-ban felvásárolt Activision Blizzard portfóliójához kapcsolja, és egy szélesebb körű cross-platform marketingkampány részeként jeleníti meg. A gond csak az, hogy sok Xbox-tulajdonos szerint egy prémium áron kínált játékkonzolon (különösen most, hogy az Xbox Series X ára több piacokon is 100 dollárral emelkedett) nem lenne szabad olyan játékokat reklámozni, amelyeket nem is lehet az adott eszközön játszani. Ez nemcsak felesleges, hanem zavaró és frusztráló is lehet a felhasználók számára.
Több kommentelő is arra mutatott rá, hogy nem a reklám önmagában zavaró, hanem az, hogy egyre többen érzik úgy, a Microsoft prioritásai már nem a játékélmény körül forognak. Az árak emelkednek, a kiegészítők drágulnak, egyes first-party játékok már 80 dollárba kerülnek, miközben a kezdőképernyő hirdetésekkel van tele. Ez így együtt sokaknak már túl sok.
A helyzetet tovább árnyalja, hogy az Xbox Insider Program részeként a vállalat állítólag új reklámformátumokat is tesztel, többek közt olyan jutalom-alapú promóciókat, amelyek közvetlenül a főképernyőre épülnek be. Bár ezek egy része valószínűleg még kísérleti fázisban van, a Call of Duty: Mobile hirdetés megjelenése alapján úgy tűnik, a Microsoft már most is aktívan használja a dashboardot saját kampányaihoz, függetlenül attól, mennyire releváns az adott platformhoz képest.
A Microsoft eddig nem kommentálta az ügyet, de a közösségi reakciók alapján nem kizárt, hogy kénytelen lesz. Jelenleg úgy tűnik, sok Xbox-játékos szemében ez az apró reklám már csak az utolsó csepp volt a pohárban
.