Hirdetés

Az új D&D-játék nem olyan lesz, mint a Baldur's Gate 3, de ez egyáltalán nem baj

|

Stig Asmussen játéka nagyon más irányba indul majd.

Hirdetés

A Baldur's Gate 3 után sokan azt hihették, hogy a Dungeons & Dragons játékok jövője kizárólag a CRPG műfajban képzelhető el, de a Wizards of the Coast és a Giant Skull most más irányba fordítja a kockát. Az új, AAA-kategóriás D&D-játék nem hasonlít majd sem a BG3-ra, sem a klasszikus D&D-adaptációkra, és éppen ez adja a benne rejlő lehetőséget.

A projekt mögött Stig Asmussen áll, akinek neve a God of War III és a Star Wars Jedi: Fallen Order révén vált ismertté. Asmussen 2024-ben alapította meg saját stúdióját, a Giant Skullt, amely már több mint egy éve dolgozik az új játék alapjain. Most, hogy a Hasbróval és a Wizards of the Coasttal kötött megállapodás hivatalosan is lezárult, végre elindulhat a fejlesztés valódi D&D irányba.

A történet különlegessége, hogy a Giant Skull nem egy meglévő formulát másol, hanem egy teljesen új játékmeneti alapot fektet le - olyat, amit a csapat az Unreal Engine 5-tel és korábbi tapasztalataival formált. A cél: egy egyjátékos, történetközpontú akció-kaland, amely ötvözi a mély karakterirányítást, a látványos közelharcot és a gördülékeny mozgásrendszert. Ez utóbbi Asmussen szerint már most "vajasan sima", és épp ez az a szintű precizitás, ami meggyőzte a Wizards vezetőjét, John Hightot.

Hirdetés

Hight és Asmussen kapcsolata több mint másfél évtizedes múltra tekint vissza, még a God of War 3 idejére nyúlik vissza. Hight később a Blizzardnál és az EA-nél is megfordult, majd 2024-ben csatlakozott a Wizardshoz, és azonnal felvette a kapcsolatot régi barátjával. Hight elmondása szerint akár Magic: The Gathering-játék is lehetett volna a végeredmény, de Asmussen a D&D világában látta meg azt a rugalmasságot és kreatív teret, amit a Star Wars-címeknél annyira hiányolt. Nincs szigorú kánon, nincsenek megkötések - van viszont egy fény és árnyék közt egyensúlyozó világ, ami bármilyen tónust és stílust elbír.

A játék részleteiről egyelőre keveset tudni. Asmussen annyit elárult, hogy lesz ugrásgomb, de ezen túl minden még formálódik. Hight szerint ez a lehető legjobb állapot egy projekt korai szakaszában: amikor a csapat még nem a funkciók listáján, hanem az alapélményen dolgozik. A játék kulcsa nem a név vagy a lore lesz, hanem az, hogy mi teszi igazán szórakoztatóvá a játékot. És ha hinni lehet a készítőknek, az élmény lényege a harc, a mozgás és a felfedezés szabadsága lesz.

A Wizards of the Coast célja egyértelmű: nem a Baldur's Gate 3 sikerét akarják másolni, hanem új kreatív energiákat szabadítanának fel a D&D univerzumban. CRPG-k továbbra is lesznek, de a Giant Skull játéka valami mást képvisel, egy új irányt, egy új víziót. És ha minden a tervek szerint halad, a játékosok egy olyan fantasy világba léphetnek majd be, amely nemcsak hogy hű a D&D szellemiségéhez, de új módokon ragadja meg azt, amit eddig csak az asztal körül élhettünk át.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)