Az Electronic Arts tovább bővíti Accessibility First Patent Pledge kezdeményezését: most nyolc új technológiát tett ingyenesen elérhetővé a fejlesztőknek és kiadóknak, köztük a Grapple Assistet, beszéd- és hanggeneráló eszközöket, valamint a szövegméret- és kontrasztjavító Fonttik eszköz újításait.
A Grapple Assist technológia, amely az EA Sports UFC-ben is szerepel, automatikusan felismeri és kiválasztja a legjobb átmenetet a játékos bemenetéből, így csökkenti a kognitív terhelést és a finommotorikus igényeket, így a küzdelmi szakaszok könnyebben kezelhetők.
Az új szabadalmak a beszéd- és hanggenerálásban is hoznak fejlesztéseket, például az Expressive Speech Audio Generation, Robust Speech Audio Generation és Speech Prosody Prediction technológiákat. Ezek a játékosok számára lehetővé teszik, hogy tisztábban és autentikusabban kommunikáljanak, illetve hangalapú narrációt és visszajelzéseket adhassanak a játékban, még azokban a játékokban is, amelyek korábban nem rendelkeztek beszéddel.
A Fonttik szövegméret- és kontrasztjavító eszköz újításai között színvak-szimulációs szűrők is szerepelnek, ezzel is növelve a játékélmény akadálymentességét.
"Célunk az elmúlt öt évben az volt, hogy mindenki számára hozzáférhetőbbé tegyük a játékélményt, függetlenül attól, hogy hol és hogyan játszik"
mondta Kerry Hopkins, az EA globális ügyekért felelős alelnöke.
"Reméljük, hogy ezeknek a szabadalmaknak és technológiáknak a széles körű elérhetővé tételével több játékoshoz juthatunk el."
Az EA 2021 óta folyamatosan nyitja meg szabadalmait: eddig összesen 46 technológia vált ingyenesen használhatóvá, így a fejlesztők könnyebben készíthetnek akadálymentes játékokat.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.