Mielőtt mosolyogva tovakattintanánk, leszögezném, hogy ez most komoly(abb)nak tűnik: annyiban legalábbis, hogy a Codemasters odaállt a projekt mögé. Maguk az alapadatok nem túl izgalmasak: 8 karakterosztály és 3 faj közül választva indíthatunk karaktert. Ezek kombinációja kötött, azaz az orkok vadászok, berzerkerek és sámánok lehetnek, a nig... err... moonelfek spiritualisták, és elementalisták, bármik legyenek is ezek (utóbbiaknak talán közük lesz a sajtgyártáshoz), az emberek pedig a mágus, a lovag és az íjjász foglalkozást választhatják. 100-as maximális szint, a fő tulajdonságok pedig a stamina, mana, force, agility, intelligence, wisdom, és a charisma. Saját kezdőplayfield, saját főváros (az embereké fehér kőből faragott, középkori stílusú, az elfeké karcsú, magasba törő, az orkoké pedig – igen – egy vész-jós-ló város lesz), 2500 kveszt, jobb felső sarokban található minimap, és sárga felkiáltójel a kvesztadó NPC-k feje felett – ez mind-mind benne lesz az ArcLordban. Is.
Találtunk azonban két érdekességet, melyek miatt érdekes lehet a játék. Az egyik a hátasunk szerepe: egy adott szinten kapjuk majd meg, de innentől nem csak közlekedési eszközként szolgál, hanem velünk fejlődik ő is, sőt, idővel felszerelhetjük saját páncélzattal, ami nem csak dísz: lesz ugyanis kopjás lovasharc (illetve tigris / kodó harc) a játékban.
A másik érdekesség a játék valódi sava-borsa! Egy idő után minden szerveren elérhetővé válik a játékosok számára az ArchLord

Innentől 3 hete lesz élvezni a ranggal járó előnyöket, mert minden 21 napban egyszer meg kell védenie címét a kihívóktól, kik saját guildjükkel – miután teljsítettk a küldetéssorozatot – megostromolják az erődöt, hogy átvegyék a hatalmat...