Egy 2023-ban alapított startup útjára engedte a character.world nevű platformját, ami az ígéretei szerint képes virtuális karaktereket "élettel feltölteni". Ez a valóságban azt jelenti, hogy a statikus, előre megírt NPC-k helyére "emlékezettel, érzelmekkel és kötelékek kialakításának lehetőségével" felszerelt karakterek kerülhetnek a modelljük segítségével.
A technológiájuk alapja a Character Context Protocol (CCP), egy nyílt forráskódú modell, ami szabályozza az NPC-k memóriáját és viselkedését. A CCP-t külső alkalmazásokba is be lehet építeni, és a Robloxban és a Discordban már van is kipróbálható variánsa. A fejlesztők szerint a Unityba és az Unreal Enginbe is beépíthető.
A cég gyakorlatilag nyelvi tanuló algoritmusokat akar felhasználni NPC-k szövegeinek és viselkedésének irányításához. Az elnök, Vishnu Hari abban hisz, hogy a játékosok "jelentőségteljes" kapcsolatokat építhetnek majd ki a karakterekkel, és az interakcióik során a kontextust és korábbi eseményeket is számításba veszik majd.
Vannak játékok, melyekben az ilyen megoldásoknak kétségtelenül nagy hatása lehet, de jelenleg csak nagyon sok ígéretet kaptunk hasonló funkcionalitásokra. A jelenleg létező chatbotok sokszor még a felhasznált modellek fejlettsége ellenére is feledékenyek, hallucinálnak, vagy furán ismétlődő mintákba akadhatnak. Meglátjuk, hogy erre mi lesz a megoldása az EgoAI fejlesztőinek.