Az előfizetési szolgáltatások nagyszerű lehetőséget nyújtanak azoknak, akik sokféle játékot szeretnének kipróbálni anélkül, hogy teljes árat fizetnének értük. Ugyanakkor sok játékos frusztrációját váltja ki, amikor egy várva várt cím hirtelen eltűnik a kínálatból. Felmerül a kérdés: miért távolítják el a nagyvállalatok, mint a PlayStation és az Xbox, rendszeresen a játékokat az előfizetési szolgáltatásaikból - még a saját, belsős fejlesztésű címeiket is? Nemrég a Sony egyik vezetője adott némi magyarázatot a PlayStation oldaláról.
Nick Maguire, a PlayStation globális szolgáltatásokért felelős alelnöke egy interjúban beszélt a jelenségről. Májusban például több mint 20 játék került ki a PlayStation Plus kínálatából. Bár egyes esetek érthetőek - például a Grand Theft Auto 5 eltűnése vélhetően lejárt szerződés eredménye -, meglepőbb az olyan saját fejlesztésű címek eltávolítása, mint az Infamous: Second Son vagy a Resistance sorozat első két része.
Maguire elmondása szerint jelenleg 80 játékgyűjtemény található a szolgáltatásban, és a cél az, hogy ezek frissek maradjanak.
"Szeretnénk mindig újdonságokat hozni, ami időnként azt jelenti, hogy néhány játékot el kell távolítanunk, hogy fenntartsuk az érdeklődést, és segítsünk az embereknek új játékokat felfedezni"
- fogalmazott.
Az interjú során Maguire beszélt a PlayStation Plus sikeréről is, hozzátéve, hogy a felhasználói elköteleződés "sosem volt ilyen magas". Bár konkrét előfizetői számokat nem árult el, és az áremelések hatásáról sem kívánt nyilatkozni, azt elmondta, hogy a játékok kiválasztása tudatos stratégia mentén történik.
Ilyen például egy franchise népszerűsítése egy új rész megjelenése előtt, vagy havonta egy klasszikus játék hozzáadása a kínálathoz - még ha ez nem is mindig sikerül a technikai kihívások miatt. Azt viszont kizárta, hogy a Sony a Microsoft példáját követve a megjelenés napján tenné elérhetővé saját címeit a szolgáltatásban:
"Mi hűek maradunk a stratégiánkhoz, és nem tervezzük, hogy a játékokat megjelenés napján elérhetővé tegyük."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.