A japán óriásvállalat, a Sega hivatalos befektetői kérdezz-felelekjében megerősítette, hogy mesterséges intelligenciát is bevet majd a játékfejlesztésben, de kizárólag megfontoltan és célzottan. A cég vezetése szerint bár az AI jelentősen javíthatja a hatékonyságot, különösen a nagy produkciók tervezésénél, a technológia alkalmazása körül továbbra is erős ellenállás tapasztalható, főként a kreatív területeken, például a karakteralkotásban.
A Sega úgy fogalmazott, nem feltétlenül akarja követni az iparág egyre gigantikusabb méretű projektjeinek trendjét, helyette inkább az olyan fejlesztési folyamatokat szeretné ésszerűsíteni, amelyekben az AI valóban hozzáadott értéket jelent. A vállalat ezért minden egyes használati módot külön mérlegel, és csak ott engedi be az AI-t, ahol az nem írja felül az alkotói munkát.
A téma azért is érzékeny, mert az utóbbi években az ipar szinte minden szegletében megjelent valamilyen módon az AI. A Nexon vezetője nemrég kijelentette, hogy mára gyakorlatilag minden kiadó használ valamilyen formában AI-t, míg az Epic első embere szerint természetes állapot lesz, hogy a jövő játékai részben gépi segítséggel készülnek. Mások óvatosabbak: az Embracer új vezérigazgatója ragaszkodik ahhoz, hogy a végső döntés mindig emberi legyen, a Testronic vezetése pedig úgy látja, az AI gyorsító, de nem helyettesítő eszköz.
Akadnak olyan fejlesztők is, akik kifejezetten hibának tartják a technológia beengedését. A Broken Sword: Reforged alkotója, Charles Cecil nemrég "tévedésnek" nevezte az AI használatát a projekt során, ami újabb visszhangot adott a vitának.
A Sega közben nem csupán technológiai kérdésekkel küzd: a cég a 2025. március 30-án zárult üzleti évben 428,9 milliárd jenes bevételt ért el, ami 8,5 százalékos visszaesés az előző évhez képest. A vállalat most abban bízik, hogy az AI segítségével gyorsíthatja és olcsóbbá teheti a fejlesztést - de csak annyira enged teret a gépeknek, amennyire az alkotók is elfogadják.