Hirdetés

A GTA-veterán szerint a mai játékipar stresszesebb, mint a PS2-korszak

|

A day-one patch kultúrája helyett a régi módszer nyugodtabbnak tűnt - mondja Obbe Vermeij.

Hirdetés

A játékipar az utóbbi évtizedben gyökeresen megváltozott, különösen a megjelenések körüli gyakorlat. Míg korábban a fejlesztőknek kőbe vésett határidők mellett kellett hibamentes játékokat kiadniuk, ma már szinte természetes, hogy a játékok első napján több gigás javítások érkeznek. A GTA sorozat egyik veterán fejlesztője szerint azonban ez az új rendszer nemhogy könnyebb, de sokkal stresszesebb, mint a régi.

Obbe Vermeij, aki technikai igazgatóként dolgozott a Rockstar Games-nél olyan klasszikusokon, mint a GTA 3, Vice City vagy a San Andreas, egy rajongói kérdésre reagálva osztotta meg véleményét a témában. Sokan gondolnák, hogy a PS2 korszak nehezebb volt, hiszen ott nem léteztek utólagos javítások, minden hibát előre kellett kijavítani. Vermeij viszont épp az ellenkezőjét állítja: a mai, patch-orientált megközelítés sokkal nyomasztóbb számára.

"Közeledni a megjelenéshez úgy, hogy nem tudod biztosan, minden hibát ki tudsz-e javítani az első napi frissítéssel, rémisztőnek tűnik"

- írta.

Hozzátette, hogy régen egyszerűen be kellett tervezni elegendő időt a hibajavításra, és utána a projekt le volt zárva. Ma viszont a határidő sosem igazi végpont, a munka a megjelenés után is folytatódik, sokszor heteken, hónapokon át.

Hirdetés

Ez a megközelítés valóban jellemző a mai játékiparra, ahol a fejlesztés gyakran az utolsó pillanatban is aktívan zajlik, és a kiadók sokszor olyan állapotban engedik útjára a játékokat, amelyek azonnali frissítést igényelnek. Ez pedig nemcsak a játékosokat frusztrálja, hanem a fejlesztői oldalon is jelentős nyomást jelent.

Vermeij gondolatai különösen aktuálisak most, hogy a GTA 6 megjelenése 2026. május 26-ra tolódott. A Rockstar elnézést kért a halasztás miatt, de hangsúlyozta, hogy az extra időre szükség van ahhoz, hogy a játék a minőségi elvárásoknak megfelelően jelenjen meg. Remélhetőleg ezúttal tényleg egy kiforrott, patchmentes élményt kapunk, pont úgy, ahogy Vermeij idejében szokás volt.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)