Hirdetés

A GTA-veterán szerint a mai játékipar stresszesebb, mint a PS2-korszak

|

A day-one patch kultúrája helyett a régi módszer nyugodtabbnak tűnt - mondja Obbe Vermeij.

Hirdetés

A játékipar az utóbbi évtizedben gyökeresen megváltozott, különösen a megjelenések körüli gyakorlat. Míg korábban a fejlesztőknek kőbe vésett határidők mellett kellett hibamentes játékokat kiadniuk, ma már szinte természetes, hogy a játékok első napján több gigás javítások érkeznek. A GTA sorozat egyik veterán fejlesztője szerint azonban ez az új rendszer nemhogy könnyebb, de sokkal stresszesebb, mint a régi.

Obbe Vermeij, aki technikai igazgatóként dolgozott a Rockstar Games-nél olyan klasszikusokon, mint a GTA 3, Vice City vagy a San Andreas, egy rajongói kérdésre reagálva osztotta meg véleményét a témában. Sokan gondolnák, hogy a PS2 korszak nehezebb volt, hiszen ott nem léteztek utólagos javítások, minden hibát előre kellett kijavítani. Vermeij viszont épp az ellenkezőjét állítja: a mai, patch-orientált megközelítés sokkal nyomasztóbb számára.

"Közeledni a megjelenéshez úgy, hogy nem tudod biztosan, minden hibát ki tudsz-e javítani az első napi frissítéssel, rémisztőnek tűnik"

- írta.

Hozzátette, hogy régen egyszerűen be kellett tervezni elegendő időt a hibajavításra, és utána a projekt le volt zárva. Ma viszont a határidő sosem igazi végpont, a munka a megjelenés után is folytatódik, sokszor heteken, hónapokon át.

Hirdetés

Ez a megközelítés valóban jellemző a mai játékiparra, ahol a fejlesztés gyakran az utolsó pillanatban is aktívan zajlik, és a kiadók sokszor olyan állapotban engedik útjára a játékokat, amelyek azonnali frissítést igényelnek. Ez pedig nemcsak a játékosokat frusztrálja, hanem a fejlesztői oldalon is jelentős nyomást jelent.

Vermeij gondolatai különösen aktuálisak most, hogy a GTA 6 megjelenése 2026. május 26-ra tolódott. A Rockstar elnézést kért a halasztás miatt, de hangsúlyozta, hogy az extra időre szükség van ahhoz, hogy a játék a minőségi elvárásoknak megfelelően jelenjen meg. Remélhetőleg ezúttal tényleg egy kiforrott, patchmentes élményt kapunk, pont úgy, ahogy Vermeij idejében szokás volt.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)