A játékipar az utóbbi évtizedben gyökeresen megváltozott, különösen a megjelenések körüli gyakorlat. Míg korábban a fejlesztőknek kőbe vésett határidők mellett kellett hibamentes játékokat kiadniuk, ma már szinte természetes, hogy a játékok első napján több gigás javítások érkeznek. A GTA sorozat egyik veterán fejlesztője szerint azonban ez az új rendszer nemhogy könnyebb, de sokkal stresszesebb, mint a régi.
Obbe Vermeij, aki technikai igazgatóként dolgozott a Rockstar Games-nél olyan klasszikusokon, mint a GTA 3, Vice City vagy a San Andreas, egy rajongói kérdésre reagálva osztotta meg véleményét a témában. Sokan gondolnák, hogy a PS2 korszak nehezebb volt, hiszen ott nem léteztek utólagos javítások, minden hibát előre kellett kijavítani. Vermeij viszont épp az ellenkezőjét állítja: a mai, patch-orientált megközelítés sokkal nyomasztóbb számára.
"Közeledni a megjelenéshez úgy, hogy nem tudod biztosan, minden hibát ki tudsz-e javítani az első napi frissítéssel, rémisztőnek tűnik"
- írta.
Hozzátette, hogy régen egyszerűen be kellett tervezni elegendő időt a hibajavításra, és utána a projekt le volt zárva. Ma viszont a határidő sosem igazi végpont, a munka a megjelenés után is folytatódik, sokszor heteken, hónapokon át.
Ez a megközelítés valóban jellemző a mai játékiparra, ahol a fejlesztés gyakran az utolsó pillanatban is aktívan zajlik, és a kiadók sokszor olyan állapotban engedik útjára a játékokat, amelyek azonnali frissítést igényelnek. Ez pedig nemcsak a játékosokat frusztrálja, hanem a fejlesztői oldalon is jelentős nyomást jelent.
Vermeij gondolatai különösen aktuálisak most, hogy a GTA 6 megjelenése 2026. május 26-ra tolódott. A Rockstar elnézést kért a halasztás miatt, de hangsúlyozta, hogy az extra időre szükség van ahhoz, hogy a játék a minőségi elvárásoknak megfelelően jelenjen meg. Remélhetőleg ezúttal tényleg egy kiforrott, patchmentes élményt kapunk, pont úgy, ahogy Vermeij idejében szokás volt.