Tim Cain, az eredeti Fallout egyik alkotója, egy 17 perces YouTube-videóban beszélt arról, hogy milyen akadályai vannak a legendás szerepjáték újrakiadásának. A téma azután kapott új lendületet, hogy a Bethesda hatalmas sikert aratott az Oblivion Remastered projektjével. Sokan a '97-es Fallout felújítását sürgetik - Cain azonban hűti a kedélyeket.
A videó elején Cain elárulta, hogy a játék forráskódját teljes egészében megsemmisítette, amikor elhagyta az Interplayt. A cég vezetése megtiltotta, hogy bármit megtartson, így még a saját otthoni fejlesztésű próbaverziókhoz sem fér hozzá, mivel azokat is az eltüntetett könyvtárakra alapozta. Ez komoly technikai akadályt jelent egy esetleges remaster számára, még annak ellenére is, hogy az Interplay egyik alapítója, Rebecca Heinemann nemrég elárulta, neki még megvan az eredeti forráskód nagy része.
A problémák azonban nem állnak meg itt. Cain szerint számos jogi és technikai tényező hátráltatná egy újrakiadás elkészítését. Például a zenei licencek 1997-ben még nem számoltak egy jövőbeli remaster lehetőségével, a játékban szereplő videók pedig olyan formátumban készültek, amely ma már nem konvertálható. Emellett a programkód számos, mára megszűnt szoftverre épült, és az eredeti játékban maradt hibák javítása is szinte lehetetlen feladat lenne.
Végezetül Cain arról is beszélt, hogy a Fallout eredeti felhasználói felülete és komplex játékmenete nem feltétlenül felelne meg a mai közönség elvárásainak. Egy korszerűsített változat elkészítése gyakorlatilag egy teljesen új játék létrehozását jelentené - nem csupán egy egyszerű remastert. Nem szeretnék mások nevében beszélni, de a széria rajongóiként valószínűleg sokan kiegyeznénk ezzel a verzióval is.
A hivatkozott videót alant találjátok: