A The Witcher 3 korábbi fejlesztői által készített The Blood of Dawnwalker új színt vihet az RPG-k világába. A készítők a Future Games Show keretében mutatták be, hogyan épül fel a játék egyedi döntési mechanikája, amely három különböző szinten határozza meg a játékosok lehetőségeit.
Konrad Tomaszciewicz játékigazgató elmondása szerint az első réteg a klasszikus szerepjátékos sémát követi: a játékos meghoz egy döntést, majd szembesül a következményekkel - legyenek azok azonnaliak, vagy csak sokkal később észlelhetők. A második szintet a nappali és éjszakai játékmenet kettőssége adja, amely miatt ugyanaz a helyzet teljesen más döntési lehetőségeket kínál attól függően, hogy mikor kerül rá sor. A harmadik réteg pedig maga a döntés elhalasztása vagy megtagadása: a játék lehetőséget ad arra is, hogy a játékos egyszerűen ne cselekedjen, amely szintén befolyásolja a világ alakulását, gyakran kiszámíthatatlan módon.
Bár mindez elsőre összetettnek tűnhet, a vezető küldetéstervező, Rafal Jankowski szerint nincs ok aggodalomra. Hangsúlyozta, hogy a játék mindig egyértelműen jelzi, mennyi időt vesz igénybe egy adott tevékenység, és a felfedezés során nincs időkorlát, így a játékosok nyugodtan elmélyülhetnek a világban anélkül, hogy attól kellene tartaniuk, hogy bármiről lemaradnak.
A The Blood of Dawnwalker a tervek szerint jövőre jelenik meg, és minden eddiginél sötétebb, döntésorientált élményt ígér, ahol a világ és a történet valóban a játékos kezében formálódik.