Hirdetés

A Keeper egy valóban különös kaland, éppenséggel egy élő világítótorony bőrében

|

A Double Fine új játéka októberben érkezik, első naptól Game Passban.

Hirdetés

Van valami ősi emberi ösztön abban, amikor egyszerűen csak meg akarjuk tudni, mire jó egy gomb, mi van egy zárt ajtó mögött vagy hogyan reagál a világ, ha kísérletezünk vele. A Keeper pontosan erre a felfedezésre épít, egy olyan játékot kínálva, ahol a célok nem adottak, hanem a játékos maga deríti ki, miért van ott és mit kell tennie. A Gamescomon most először láthattunk bővebb játékmenetet, amely igazolta: ez egy szavak nélküli, álomszerű kaland lesz.

A Keeper főhőse egy különös, esetlen testű, de tudatra ébredt élő világítótorony, amelynek nincsen narrátora, nincs magyarázó mellékszereplője, minden útmutatás nélkül kell boldogulnia egy sosem látott világban. A játék lényege maga a felfedezés, a próbálkozások és a kísérletezés, miközben egy kis madár, Twig segíti az utat. Twig képes arra, amire a világítótorony nem - például tárgyakat mozgatni, összegyűjteni, kinyitni az utat a fény erejével kombinálva.

A fénysugár két módban működik: szórt állásban finom reakciókat vált ki a környezetből, fókuszálva viszont látványos változásokat idéz elő. A Gamescomon látott demóban a torony például fényével irritált egy útját álló lényt, aminek hatására Twig hozzáfért egy maghoz, amely későbbi fejtörők kulcsa lett. Másutt a fény táncoló lényeket vonzott, akik áttörték a jeget, vagy épp olyan növényre világított, amely a gravitációt fordította meg. A fény olykor még az idő áramlását is képes befolyásolni, ezzel teljesen újfajta rejtvények nyílnak meg.

Hirdetés

Lee Petty kreatív igazgató szerint a játék legfontosabb alapelve a váratlan élmény, és az, hogy a játékos soha ne féljen attól, hogy hibázik. Keeper világában ugyanis nem lehet meghalni, nincsenek végzetes tévedések. A cél az, hogy a játékos nyugodtan fedezze fel a környezetet, kísérletezzen és értelmezze saját maga az eseményeket. A látott 15 percnyi játékmenetben tizenegy különböző rejtvény bukkant fel, de még ezek mellett is számos kisebb interakció, elrejtett titok és szokatlan meglepetés várja a kíváncsi játékost.

A világ különlegessége a stílusban rejlik: kézzel alkotott hatást keltő tájak, furcsa állatok, arcot viselő fák és bizarr növények népesítik be Norzelia-szerű, de teljesen új világát. Ez adja a játék igazi erejét, hiszen még akkor is képes meglepni, amikor már tudjuk, merre kell mennünk.

A Keeper egyszerű irányításra épül, mindössze néhány gombbal, amit teljes körűen testre lehet szabni. A fejlesztők célja nem a hardcore kihívás, hanem egy furcsa, de pihentető kaland, amely mindenki számára elérhető. A játékmenet könnyen tanulható, ugyanakkor állandóan új helyzetekkel lepi meg a játékost.

A történet elején látható demó végül egy szó szerint szakadékba zuhanással ért véget, amikor a világítótorony alatt megszűnt létezni a híd. Ez az igazi cliffhanger csak sejteti, mennyi titok és fordulat vár még az út során.

A Keeper október 17-én érkezik Xbox Series X|S-re, PC-re, Xbox Cloud Gamingre és Steamen is. A játék Xbox Play Anywhere címmel jelenik meg, és első naptól benne lesz az Xbox Game Pass kínálatában.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)