Van valami ősi emberi ösztön abban, amikor egyszerűen csak meg akarjuk tudni, mire jó egy gomb, mi van egy zárt ajtó mögött vagy hogyan reagál a világ, ha kísérletezünk vele. A Keeper pontosan erre a felfedezésre épít, egy olyan játékot kínálva, ahol a célok nem adottak, hanem a játékos maga deríti ki, miért van ott és mit kell tennie. A Gamescomon most először láthattunk bővebb játékmenetet, amely igazolta: ez egy szavak nélküli, álomszerű kaland lesz.
A Keeper főhőse egy különös, esetlen testű, de tudatra ébredt élő világítótorony, amelynek nincsen narrátora, nincs magyarázó mellékszereplője, minden útmutatás nélkül kell boldogulnia egy sosem látott világban. A játék lényege maga a felfedezés, a próbálkozások és a kísérletezés, miközben egy kis madár, Twig segíti az utat. Twig képes arra, amire a világítótorony nem - például tárgyakat mozgatni, összegyűjteni, kinyitni az utat a fény erejével kombinálva.
A fénysugár két módban működik: szórt állásban finom reakciókat vált ki a környezetből, fókuszálva viszont látványos változásokat idéz elő. A Gamescomon látott demóban a torony például fényével irritált egy útját álló lényt, aminek hatására Twig hozzáfért egy maghoz, amely későbbi fejtörők kulcsa lett. Másutt a fény táncoló lényeket vonzott, akik áttörték a jeget, vagy épp olyan növényre világított, amely a gravitációt fordította meg. A fény olykor még az idő áramlását is képes befolyásolni, ezzel teljesen újfajta rejtvények nyílnak meg.
Lee Petty kreatív igazgató szerint a játék legfontosabb alapelve a váratlan élmény, és az, hogy a játékos soha ne féljen attól, hogy hibázik. Keeper világában ugyanis nem lehet meghalni, nincsenek végzetes tévedések. A cél az, hogy a játékos nyugodtan fedezze fel a környezetet, kísérletezzen és értelmezze saját maga az eseményeket. A látott 15 percnyi játékmenetben tizenegy különböző rejtvény bukkant fel, de még ezek mellett is számos kisebb interakció, elrejtett titok és szokatlan meglepetés várja a kíváncsi játékost.
A világ különlegessége a stílusban rejlik: kézzel alkotott hatást keltő tájak, furcsa állatok, arcot viselő fák és bizarr növények népesítik be Norzelia-szerű, de teljesen új világát. Ez adja a játék igazi erejét, hiszen még akkor is képes meglepni, amikor már tudjuk, merre kell mennünk.
A Keeper egyszerű irányításra épül, mindössze néhány gombbal, amit teljes körűen testre lehet szabni. A fejlesztők célja nem a hardcore kihívás, hanem egy furcsa, de pihentető kaland, amely mindenki számára elérhető. A játékmenet könnyen tanulható, ugyanakkor állandóan új helyzetekkel lepi meg a játékost.
A történet elején látható demó végül egy szó szerint szakadékba zuhanással ért véget, amikor a világítótorony alatt megszűnt létezni a híd. Ez az igazi cliffhanger csak sejteti, mennyi titok és fordulat vár még az út során.
A Keeper október 17-én érkezik Xbox Series X|S-re, PC-re, Xbox Cloud Gamingre és Steamen is. A játék Xbox Play Anywhere címmel jelenik meg, és első naptól benne lesz az Xbox Game Pass kínálatában.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!