Hirdetés

Több mint egymilliárd dolláros biznisz lesz 2025-ben az esport

|

A szponzorációk, a tartalommarketing és a nagy márkák megállíthatatlanul pörgetik az esport világát.

Hirdetés

Az esport marketing már rég nem csak céges logók pólókra pattintgatásáról szól. A 2025-ös adatok alapján a szektor masszív növekedést mutat, a bevétel meghaladja az 1,06 milliárd dollárt, és az előrejelzések szerint 2029-re további 18%-os emelkedés várható.

Ez nemcsak számháború, a marketingesek végre valódi értéket próbálnak teremteni, miközben egyre több márka lép be a térbe, a Pepsi, az Aldi, az AT&T vagy a Samsung csak a jéghegy csúcsa. A növekedés látványos, 2017-ben még csak 339 millió dollárról beszélhettünk, 2024-re viszont ez a szám már majdnem elérte az egymilliárdot. A trend töretlen, és nem lassul, az esport marketing nemcsak túlélte a 2020-as év leállásait, hanem lendületet is kapott belőlük.

A közönségprofil pedig mit sem változott, továbbra is a 18-29 évesek uralják az esport nézői táborát. Míg 2021-ben 27%-ukat érdekelte a szcéna, 2024 közepére ez már 31% volt.  A kampányok kreativitása is szintet lépett, a Crunchyroll például anime és esport kultúrát ötvözött, a L'Oréal a mentális egészségre fókuszált, az AT&T exkluzív kulisszák mögötti tartalmakat adott a rajongóknak, miközben a klasszikus sportvilág is belépett a képbe, a FIFA és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság új esport eseményeket indított, köztük a 2025-ös Olimpiai Esport Játékokat.

Hirdetés

A hardvergyártók is beszálltak, az ASUS ROG, a Samsung, az Intel vagy a Sony sorra írják alá a többéves megállapodásokat a top csapatokkal. A Riot Games új partnerekkel erősít Koreában, míg a Cloud9 már névben is összeforrt a Kia Motors-szal. Útközben pedig még a sakk is esport lett: a Team Liquid Magnus Carlsent és Fabiano Caruanát is leszerződtette a 2025-ös Esport Világkupára, ezzel új korszak kezdődött az elméleti sportágak számára is. A globális elérés közben folyamatosan tágul - a Tencent belépett a kínai piacra, míg a Riot Korea megerősítette a League of Legends pozícióját.

2025 tehát újabb mérföldkő az esport marketing világában. A márkák már nem kívülről próbálnak belépni, hanem belülről építenek kapcsolatot a közönséggel.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)