Hirdetés

Mosolyogsz, aztán izzadsz és könnyezel - kipróbáltuk, milyen lesz az Astro Bot

|

A könnyebb pályákon bájosan ugrándoztunk, a nehezebbekkel próbálkozva majdnem megolvasztottuk a kontrollert - de mindvégig remekül éreztük magunkat.

Hirdetés

Soha nem gondoltam volna, hogy pont egy platformer lesz az egyik kedvenc VR-játékom, de az Astro Bot Rescue Mission tele volt kreatív ötletekkel, megmosolyogtató pillanatokkal, és kiválóan megmutatta, hogyan tud egy új eszköz felrázni egy olyan műfajt, amiben újat mutatni már tényleg nagyon nehéz. Aztán a PlayStation 5 megjelenésekor az ingyenes Astro's Playroommal tökéletesen sikerült demonstrálni a DualSense kontroller képességeit, de a játék sokkal több volt egy gyorsan összedobott techdemónál - még frissítések is jöttek hozzá idővel. 

Természetes, hogy a franchise számára a következő lépcsőfok az Astro Bot, egy VR nélkül játszható, teljes értékű játék, ami önmagában is szórakoztató, de igazán a PlayStation közel harmincéves történelmét mélyebben ismerőknek ad majd feledhetetlen élményt. A PlayStation Magyarország jóvoltából lepörgethettünk néhány pályát, és a boldogságtól a frusztráltságig számos érzelmet éltünk át, de szomorúak egy pillanatig sem voltunk.

Hirdetés

Ő a robotbarát

Az előző részeket ismerőknek nem lesznek idegenek az Astro Bot alapjai: egy apró robotot irányítunk, aki egy a DualSense-ről mintázott űrhajóval közlekedik, mely reagál arra, mit csinálunk a kezünkben tartott kontrollerrel - ha döntögetjük, forgatjuk, piszkáljuk, annak a játékban is lesz következménye, és ez már önmagában nagyon szórakoztató. Miután megérkezünk egy pályára és kipattanunk a szerkezetből, szaladgálva, ugrándozva, csapkodva haladhatunk tovább, illetve felvehetünk eszközöket, fejlesztéseket, amik segítenek minket a továbbjutásban, de nem maradnak velünk egy szint teljesítése után. Minden nagyon gördülékeny, egyértelmű, ahogy ez egy ilyen jellegű játéktól elvárható.

Nagyon ajánlott mindent alaposan bejárni és megnézni, mert rengeteg titkot, mókás apróságot elrejtettek, nem beszélve arról, hogy célunk több, mint pusztán eljutni a pálya végéig: robotokat kell kiszabadítanunk, illetve puzzle-darabokat gyűjtögetnünk. Némelyik robot "általános", de minden területre jut egy-két olyan, aki valamely PlayStation-franchise ikonikus szereplőjének öltözött: mi például összefutottunk Kratossal és Atreus-szal, Jakkel a Jak & Daxterből, Ratchettel és Rivettel, PaRappával, a rapperrel és a Journey szótlan főszereplőjével is. Még akkor is gyorsan felfedezhetünk mindent egy területen, ha az utolsó zugba is benézünk, így ha csak 10 percet tudunk játékra szánni egy fárasztó nap végén, simán haladhatunk ebben (tökéletes lenne egyébként egy új Sony kézi konzolra, ezt csak mellékesen teszem hozzá). Több mint ötven bolygóra számíthatunk, ezeken összesen 150 beöltözött robot lesz - időbe telik majd mindent megtalálni, én is elmentem volna egy-két dolog mellett, ha nem súg a PlayStation egyik képviselője a háttérből.

A bolygók messze nem egyformák. Volt olyan, ahol sok időt kellett vízben tölteni, máshol egy építkezésen ugrándozva haladhattunk előre, festéket kell locsolnunk, robotkutyával jetpackeznünk, és az apró, lelakatolt előnézeti képek alapján összességében is jelentős változatosságra számíthatunk. Öt pálya még nem minden, ám már ez is biztató volt mind a környezetek változatosságát, mind az ellenfelek számát tekintve.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Báj-tok

Az egész játékot átjárja a kedvesség, minden színes és vidám, könnyed, barátságos - legalábbis egy pontig. Miután a fejlesztők által is könnyűnek titulált pályákon túljutottam (köztük egy kreatív, de nem túl szívatós vagy gondolkodtató bossharccal), jött két nehéz szintű kihívás, ami azért rendesen megizzasztott. Az egyikben rálépés után összeomló üvegpadlókról kell olyan platformokra ugrálni, ahol gonosz robotok láncra kötött tüskés golyókat pörgetnek, a másikban pedig csak úgy lehet továbbjutni, ha belassítjuk az időt, és még azelőtt átjutunk az akadályokon, mielőtt azok iszonyú gyorsan mozogni kezdenek. Elegendő próbálkozással és türelemmel mindkettő sikerült - aki attól fél, hogy az Astro Bot túl könnyű lesz, annak ezek a pályák adják meg a vágyott kihívást.

Azt, hogy kreatív és szerethető játék lesz, már a rövid demó után is bátran ki merem jelenteni, ahogy azt is, hogy nagyon szórakoztató, nagyon kedves, és messze nem annyira könnyű, mint amennyire azt első ránézésre gondolhatnánk. Kíváncsian várjuk, a szeptember 6-án érkező teljes változat mennyire lesz tartalmas és izgalmas - mivel 25.990 Ft-ot kérnek érte, remélhetőleg mindent beleadnak.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)