Hirdetés

Belenézhettünk a Code Vein 2-be, ami jóval nagyobb babérokra tör, mint anno az első rész

|

Részletesebben is megmutatta nekünk a Bandai Namco az új Code Veint.

Hirdetés

Nem feltétlenül bennetek keresendő a hiba, ha esetleg nem emlékeznétek a Bandai Namco 2019-es játékára, az első Code Veinre. Azért első, mert az idei nem E3-on bemutatkozott a folytatás, vagyis a Code Vein 2 is, ami jövőre fog megjelenni - persze csak akkor, ha nem csúszik hiba a gépezetbe, és nem kell csúsztatni a startot. A hazai forgalmazó, a Cenega volt olyan tündérbogár, hogy hozzáférést biztosított nekünk egy exkluzív videós bemutatóhoz, szóval közel 20 percen át nézhettük és hallgathattuk azt, milyen is lesz a második Code Vein. És bizony az eddigiek alapján úgy fest, hogy még azoknak is érdemes lesz ránézni a második részre, akik esetleg tudatosan vagy véletlenül kihagyták az eredeti játékot.

A Code Vein alapvetően három jelentős pillérre épül: a dungeon alapú harcokra, a részletes testreszabhatóságra, illetve magára a sztorira. Utóbbi volt talán a leginkább megosztó, voltak, akiknél tökéletesen betalált, mások egy langymeleg "meh" kíséretében ugrották át képzeletben és ténylegesen is. No, a folytatásban egy teljesen új világot, történetet és játékélményt fogunk kapni az ígéretek szerint. 

Hirdetés

Azon túl, hogy nagyot lép előre az új játék, természetesen a már meglépő alapokat fejlesztik benne. Az izgalmasnak ígért történet egyszerre rendelkezik majd múltbéli és jelenben játszódó sztoriszállal, komoly fejlesztéseket kap a pajtásrendszer, vagyis az a megoldás, aminek köszönhetően egy NPC kísér bennünket végig a harcokon, illetve nagyobb szabadságot fogunk kapni a fejlesztők szerint a karakteralkotásban és a saját harci stílusunk kialakításában is. Alapvetően ezek azok a sarkalatos pontok, amin áll vagyok bukik az, hogy egy hasonszőrű soulslike játék mennyire tud betalálni a megcélzott közönségnél, szóval ha mindez sikerül (és adja isten, hogy tényleg sikerüljön), akkor igazi csemegére számíthatnak a műfaj kedvelői. 

A játék világában egymás mellett élnek, vagy próbálnak élni a hétköznapi emberek és a revenantok, a vámpírikus (van ilyen szó?) képességekkel rendelkező különleges humanoidok. Egy előzetesben talál nem feltétlenül szükséges teljesen feltűrnöm az ingujjamat, és mélyre másznom a lore-ban, szóval legyen elég annyi, hogy pár dolog félrecsúszott a revenantok és az emberek közös történelmében, melynek eredményeként agyatlan szörnyek is járják ennek a kietlen világnak az utcáit. Főhősünk, egy kedves, illedelmes (tudjátok olyan alak, akit simán hazavinnél és a vasárnapi ebédnél is leültetnéd a szüleiddel szembe) revenant vadász, aki az emberiség és egyébként a revenantok utolsó reménysége is. Társa egy revenant leányzó lesz, aki elvileg nem csak megfelelően dekoltált és a játékosok elvárásaival egybecsengő szabad bőfelületet mutató hacukákban flangál, hanem a harcokban is komoly segítségünkre lesz. Igazi cukiságról van szó már csak azért is, mert a főhőst ő éleszti újjá úgy, hogy fél szívét nekiadja - milyen romantikus, nem? Ráadásul az időben is képes utazni a kiscsaj, szóval ő és a főszereplő visszaugranak a múltba, hogy megváltoztathassák a jövőt. Ennek érdekében legendás revenantokat kell felkutatni a múltban. Bizonyos revenantok egyébként az emlegetett kislány helyett is csatlakozhatnak majd hozzánk a kaland során, és ők természetesen eltérő képességekkel, kunsztokkal rendelkeznek. 

Egy halom különböző paraméter mentén lehet testreszabni a karakterünket, a készítők szerint ezt a funkciót az első részben is nagyon imádták az emberek, most pedig minden részletet megdupláztak, szóval kétszeres lesz az öröm azoknak, akik mélyen el tudnak merülni az efféle virtuális babázásban. Nagyon domináns része lesz a játékmenetnek a két idővonal, vagyis a múlt és a jelen, ami meglehetősen különböző környezeteket mutat fel. A tényleges vízválasztó elem viszont mindenképpen a harc lesz, ahol széles repertoárra számíthatunk. Kumbók, finisherek sokasága vár ránk, és ezek annak függvényében is változnak, hogy éppen milyen halálosztó gyilokszerszámot is forgatunk, sőt, mindezek tetejében fegyvereinket még extra képességekkel is fel tudjuk ruházni. Az alapok egyszerűek, a min-max mágusok viszont alaposan beleáshatják magukat a rendszerekbe, hogy olyan buildeket rakjanak össze, amiket látva aztán YouTube-nézők tömegeinek indulhat be a nyálelválasztása. 

Nyilván 2026-ig még hosszú az idő, de az eddig látottak alapján a Code Vein 2 egy kifejezetten izgalmas folytatásnak tűnik, aminek érdemein az sem csorbít, ha esetleg kimaradt volna nektek az első játék. Az elkövetkező időszakban minden bizonnyal még jó pár helyen megmutatja majd magát a Bandai Namco soulslike próbálkozása, mi pedig abszolút szurkolunk annak, hogy minden ígéret és vágy valóra tudjon válni a mostani bemutatóból. Legyen így! Ó igen: a bossok is piszok jól néznek ki, itt sincs hiba, ami külön öröm. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)