Hirdetés

Broken Sword 4

|

A vallás és a tudományok közti évezredes viták hirtelen véget érnek, amikor egy hatalmas erejű, ősi tárgy kerül a felszínre. Veszélyben a... minden, hát ki más is jöhetne egyszemélyes felmentő sereg gyanánt, mint George Stobbart?

Hirdetés


A Revolution már hónapokkal ezelőtt bejelentette a Broken Sword sorozat következő epizódját, csak épp érdemi infót és képeket felejtettek el mellékelni hozzá. Ám mielőtt vérebekkel indítottunk volna pixel-huntingot utánuk, végre összeszedték magukat és kidugták fejüket az odúból, csak hogy megörvendeztessenek bennünket néhány érdekes aprósággal. Bár a képek még a fejlesztés korai szakaszából származnak és messze nem tükrözik a végleges változat (állítólag) szemet gyönyörködtető grafikáját, két kézzel kaptunk utánuk...

Erős folytatás után erős folytatás
Nem csoda a felfokozott várakozás, hiszen az előző rész (Broken Sword: The Sleeping Dragon
) meglepően nagy sikert aratott, nem csupán a játékosok, de a szakma körében is -- sőt, miután a kiadó összesítette az eladási adatokat, még az öltönyösök is örültek. Bár néhány öreg motoros húzta a száját ("de hát ez Tomb Raider vazz, fegyverek meg cickók nélkül..."), a harmadik rész sokkal több új rajongót szerzett a sorozatnak, mint ahány régit elveszített: hiába, a Revolution nevéhez méltó módon mert újítani, és be is jött nekik.


Jaj, jönnek a... öhm, kik is jönnek most?
A sztorit egyelőre hét lakat alatt őrzik, de természetesen ezúttal is a sorozat védjegyévé vált misztikus-krimi keverékre lehet számítani, melyben rendre felbukkannak az összeesküvés-elméletek rajongóinak kedvenc gumicsontjai. Az események mindenesetre egy hatalmas erejű, ősi tárgy felbukkanása körül bonyolódnak majd, hősünk pedig, a drága jó George "Zsóóórrrzs" Stobbart természetesen visszatér hogy helyükre tegye a dolgokat. Ami azonban máris csavar egyet a klasszikus felálláson, egyelőre semmi hír kolléganőjéről (akivel ugye még mindig nem jött össze), Nico Collardról. Helyette felbukkan egy másik, gyönyörű és titokzatos hölgy, bizonyos Anna Maria, akibe hősünk persze fülig belehabarodik... Ám mivel nem szólhat arról a játék, hogy családot alapítanak és boldogan élnek, míg meg nem halnak (ez nem a The Sims
, ugyanis), Anna Maria váratlanul eltűnik, George pedig kétségbeesetten kezd nyomozni utána - így kerül kapcsolatba az említett ősi tárggyal is, mely persze az egész világot fenyegeti. George-nak csupán egyetlen támpontja van, egy ősi kézirat, mely egy kétezer éve elfeledett, misztikus anyagra, a mfktz-ra utal. (És melynek nevét valószínűleg csak a South Park-ból ismert Kenny tudná helyesen kiejteni, természetesen csutkáig behúzott kapucnival.) De hogy mi sül ki ebből, nem is sejtjük...


Régieknek, újaknak
Ahogy azt már megszokhattuk, ez a Broken Sword epizód is tökéletesen megállja magában a helyét: az sem fogja hülyén érezni magát, aki netán nem játszott valamelyik korábbi résszel - bár apróbb utalásokra, poénokra és néhány rég nem látott ismerős felbukkanására azért lehet számítani. Ami azonban más, mint eddig: a Revolution a sorozat esetében először lemondott a játék technikai kivitelezéséről, mivel a keretrendszer eleve adott, most kizárólag a projekt kreatív oldalára összpontosítanak, a kalapálásra pedig egy külső csapatot, a Sumo Digitalt kérték fel. Ha ez a hollywoodi modell akár részben beváltja a Revolution reményeit, már nyert ügyük van: változatosabb, árnyaltabb játékmenet, még pontosabb és aprólékosabb technológiába csomagolva - ez így nekünk is tökéletesen megfelel.
A Revolution első számú feladatának tekinti, hogy az előző részben is látott újszerűbb fejtörő-típusokat (ritkábban ügyességi részeket) még szervesebben illesszék a játékmenetbe. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a játékosok egy pillanatig se érezzék, hogy az adott akadály csupán azért van ott, hogy lelassítsák őket -- mindegyiknek indokoltnak kell lennie, valamint kellőképp újszerűnek ahhoz, hogy kedvvel vágjunk nekik. Hiába, amikor a manapság nyűglődő kalandjátékokról beszélünk, inkább csak a rengeteg rossz tapasztalat beszél belőlünk. A műfaj teljesen jól van, csupán sok a gyenge, középszerű alkotás. Pedig nem is olyan nagy a titok: a Broken Sword sorozat atyja, Charles Cecil szerint a legfontosabb, hogy a fejtörők sosem szoríthatják háttérbe a sztorit. Első a történet, ha az kész, megvan az összes fordulat, a fontos helyszínek, csak akkor indulhat az agyalás a fejtörőkön. Persze, legalábbis akkor, ha nem egy unalmas Myst-klónt akar valaki fejleszteni, amely mintha csak egymásra dobált puzzle-ök sorozata lenne...


Kaland, nagy büdzsével
Fontos, hogy az első képek nehogy megtévesszenek bárkit is, hiszen inkább illusztrációnak tekinthetők, mivel a fejlesztés korai fázisából származnak. Az új engine végleges változata sokkal többre lesz képes: elődjével szemben a The Angel of Death valószínűleg nem készül el konzolokra (a pletykák is csak arról sutyorognak, hogy legfeljebb next-gen konzolokon bukkan majd fel), így a Revolution határozottan kijelenthette, hogy a PC "aktuális" képességeit tekintik mérvadónak. Kalandjátékoktól szokatlan módon a végleges verzió bizony meg fogja dolgoztatni videókártyáinkat, és aki bírja vassal, az napestig örömködhet a next-gen grafikán. Ahhoz, hogy a játék valóban kihasználhassa a PC-ben rejlő összes lehetőséget, többszörös produkciós költséggel kellett számolni, de a jelek szerint a Revolution vállalta a kockázatot. Mi mindenképpen csak nyerünk a dolgon: a technikai rész ígéretes, a sztori és fejtörők, tehát a tartalom kapcsán pedig még sosem kellett csalódnunk a sorozatban, úgyhogy íme egy újabb, biztosnak tűnő befutó. Idén ősszel igazán nem lesz okunk panaszra.

A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2006/04-es szmban!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)