Hirdetés

Mestersésges intelligenciával generált képek miatt magyarázkodik a System Shock kiadója

|

Szerintük ők csak párbeszédet kívántak kezdeményezni a témával kapcsolatban.

Hirdetés

Az 1994-ben megjelent legendás sci-fi horrorjáték újrahúzott változata sok botladozás után úgy tűnik végre tényleg elkészül, most azonban a remake kiadására vállalkozó Prime Matter picit kellemetlen helyzetbe került egy korábbi közösségi médiás posztja miatt. A cég ugyanis a Midjourney képalkotó mesterséges intelligenciával (MI) készített egy képet a játék főgonoszáról, a Shodan nevű MI-ről. Érdekesség, hogy ugyanígy hívják a rosszul védett IoT-eszközök feltérképezésére szolgáló speciális keresőmotort is.

A System Shock Twitterére még április végén került ki az alábbi poszt, amely a kép mellett betekintést enged a játék főellenségének stílusába is.

Nézz magadra hacker: te szánalmas hús és csont lény. A tested gyenge, törékeny. Hogyan állíthatnál kihívást a tökéletes gépezet elé? Elképzelted, hogy nézne ki a halhatatlan testem? Egy halhatatlan gép, egy másik halhatatlan gép által tervezve

- így szól a tweet szövege.

Azonban nem ez akasztotta ki a rajongókat, hanem az üzenet mellé felhasznált Midjourney-kép.

Hirdetés

Többen úgy gondolták, egyszerű lustaság a kiadó részéről, hogy egy ilyen gyors megoldással akarja kiszúrni a játékosok szemét, míg mások arra szólították fel a a Prime Mattert, hogy fizessen meg egy rendes művészt, aki elkészíti a képanyagukat, ne egy "plágium-masina" gyengécske rajzával hirdessék a játékot. Olyan is volt, aki azt kérte a cégtől, hogy több odafigyeléssel és szeretettel forduljon a várva várt játék felé.

Bocs, de NEM toleráljuk az MI-vel készített műalkotásokat

- figyelmeztette a Prime Mattert az egyik dühös felhasználó.

A cég PR-szakértői reagáltak a negatív kommentekre, azzal védekeztek, hogy ők csupán a téma miatt nyúltak az MI-hez, mert szerintük adja magát, hogy egy MI egy másik MI-t felhasználva elképzeli, hogy nézne ki a fizikai megtestesülése.

Ennél metább nem lehet valami, ez a lényege ennek az egész párbeszédnek

- reagált a vállalat a System Shock Twitter-oldalán.

A Prime Matter jelezte, hogy a továbbiakban is tervez MI-vel készített képanyagokat felhasználni, hiába ágálnak ellene a rajongók, de hozzátette, hogy ez soha nem a kreatív művészek rovására történik majd. Ez azért nem győzte meg túlzottan a játékosokat, akik közül valaki úgy fogalmazott: "nincs szó itt semmiféle párbeszédről, csupán kapzsiságról".

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)